Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

Un únic carnet per accedir als serveis de les biblioteques del Consell i l’Ajuntament de Palma

Un únic carnet per accedir als serveis de les biblioteques del Consell i l’Ajuntament de Palma

(11/03/2016)

Des de l’1 de març, els 150 mil usuaris que sumen la Xarxa de Biblioteques del Consell de Mallorca i les biblioteques municipals de Palma poden fer ús d’un únic carnet per accedir als serveis de 92 biblioteques. L’acord s’ha presentat avui i, segons el vicepresident i conseller de Cultura, Francesc Miralles, “és un bon exemple de la coordinació i implicació de les diferents administracions en benefici del ciutadà”.

Fer ús del servei de préstec o accedir a la resta de serveis que ofereix la Xarxa de Biblioteques de Mallorca (70 biblioteques municipals i 2 de pròpies del Consell de Mallorca) i la de l’Ajuntament de Palma (20 biblioteques municipals) és, des del passat 1 de març, més senzill per a l’usuari. Davant la diversitat de carnets necessaris fins ara, actualment podran fer ús dels serveis d'aquestes instal·lacions amb un carnet únic. Els usuaris, a més, no hauran de fer cap gestió, podran mantenir el carnet que tinguin, que serà vàlid a qualsevol de les 92 biblioteques.

 

L’acord beneficia els 151.000 usuaris registrats a totes dues xarxes, 105.000 del Consell de Mallorca i 46.000 de l’Ajuntament. Per al vicepresident i conseller de Cultura, Patrimoni i Esports, Francesc Miralles, “com a institució responsable de liderar una xarxa de biblioteques municipals a tot Mallorca, afegir aquestes 20 de Palma és una gran notícia. La coordinació institucional hauria de ser una de les senyes d’identitat, més ara en temps de manca de recursos. Quan parlam de fomentar la lectura, de facilitar l’accès als llibres, a la cultura, es tracta d’això. No només amb doblers es millora la vida dels ciutadans també amb decisions polítiques i la feina dels tècnics”. Per al batle de Palma, Jose Hila, “facilitar l’accés a la cultura i a la lectura és una bona notícia, fa molts d’anys que s’hauria d’haver fet. Es tracta de facilitar la vida a la ciutadania”.

 

Per poder dur a terme la unificació de carnets l’únic que s’ha hagut de fer és adaptar detalls de carácter tècnic i no requerirà cap tipus de gestió per part dels usuaris. Seran els encarregats de les biblioteques els qui informaran els usuaris de la unificació de carnets i, en cas de tenir-ne més d’un, els demanarien quin volen quedar-se.

 

Miralles també ha recordat que l’acord no inclou la biblioteca de Can Sales, de titularitat estatal i gestionada per la Comunitat Autònoma i que disposa, a més, d’un sistema de gestió informàtica del seu fons bibliogràfic diferent al de la Xarxa de Biblioteques de Mallorca i de la xarxa de l’Ajuntament de Palma. “Però no vull amagar la voluntat del Consell d’assumir la gestió de Can Sales, pensam que no té sentit que la gestioni la Comunitat Autònoma quan el responsable de cultura som nosaltres. Hem de fer una passa endavant i reivindicar Can Sales com a biblioteca de referència d’aquesta Xarxa de Biblioteques de Mallorca, perquè la necessitam per llei i entenem que és una qüestió de lideratge institucional del Consell”.

 

El vicepresident i conseller de Cultura també ha parlat de la intenció que hi ha de revisar i renovar els convenis de col·laboració que hi ha actualment amb els ajuntaments en relació a la Xarxa de Biblioteques de Mallorca, “perquè en el moment en què es va crear aquesta xarxa, que acaba de complir 30 anys, hi havia municipis que no tenien capacitat ni condicions econòmiques per formar-hi part, però l’any 2016 ja toca que hi poguem ser tots. Hem de facilitar la inclusió de les biblioteques que no són dins la Xarxa de Biblioteques de Mallorca perquè puguin accedir a formació per als seus treballadors, a tenir publicacions periòdiques, no periòdiques i fonogràfiques…i, sobretot, per fomentar una xarxa de sinergies a favor dels interessos dels ciutadans”.