Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

Mallorca aposta pel turisme cinematogràfic a FITUR

Mallorca aposta pel turisme cinematogràfic a FITUR

(17/01/2019)

La Fundació Mallorca Turisme del Consell organitza, per mitjà de la Mallorca Film Commission, unes jornades amb experts que lideren casos d’èxit de grans produccions audiovisuals vinculades amb destinacions turístiques

Destacats promotors del turisme de cinema en el context internacional es donaran cita a FITUR de la mà de la Fundació Mallorca Turisme, per mitjà de la Mallorca Film Commission (MFC).

Aquesta és la primera edició de FITUR en la qual el Consell lidera la promoció turística de l’illa, després de l’assumpció de les competències en la matèria el mes de novembre passat; i ho farà de la mà dels experts que estan convertint en experiències turístiques algunes de les grans produccions d’èxit internacional, com Game of Thrones o Breaking Bad, entre d’altres.

La MFC ha organitzat unes taules rodones el dijous 24 de gener sota el títol “La volta al món en 80 pel·lícules (i algunes sèries)”, en les quals es definiran i analitzaran els resultats d’estratègies lligades al producte audiovisual en destinacions com Irlanda, els Estats Units o Nova Zelanda.

El conseller d’Economia, Hisenda i Turisme del Consell de Mallorca, Cosme Bonet, i la directora insular de Turisme, Paula Ginard, seran els encarregats de presentar els dos espais de debat.

Les sinergies entre la indústria cinematogràfica i la turística tindran especial protagonisme en aquesta edició de la fira, en la qual es comptarà amb una secció monogràfica, FITUR Cinema, organitzada per l’Spain Film Commission i on Mallorca es presenta amb estand propi.

 

PONENTS

“An Unexpected Journey for New Zealand”

Stefan Roesch, especialista en turisme de cinema i director de FilmQuest

Graduat i doctorat en Turisme de Cinema per la Universitat d’Otago, Nova Zelanda. Ha assessorat responsables de turisme i productors de cinema sobre com obtenir beneficis pels efectes promocionals de les produccions. Entre els seus clients hi ha l’Associació Internacional de Comissions de Cinema (AFCI), Turisme de Txecoslovàquia, Film London, Failte Ireland (Star Wars: Episodi VIII – Els darrers Jedi), Innovation Norway, The Jordan Tourism Board (The Martian), Tourism Northern Ireland (Game of Thrones), VisitBritain (Paddington) i VisitDenmark (Trolls).

Recentment, Stefan ha creat FilmQuest, un web de viatges inspirat en el cinema, en el qual s’ofereixen les millors experiències i visites guiades amb històries relacionades amb les localitzacions més icòniques. www.filmquest.co

 

“Game of Thrones - Bridging the fantasy with the reality”

Brian Twomey, responsable de continguts, màrqueting i comunicació a Turisme d’Irlanda

Brian Twomey ha estat en el seu càrrec actual durant setze anys i, prèviament, va treballar per a Diageo i Unilever en la gestió de màrqueting. Durant els darrers cinc anys, Turisme d’Irlanda ha treballat estretament amb HBO en el desenvolupament i la implementació d’un seguit de campanyes digitals dissenyades per crear un pont entre la fantasia de Game of Thrones i la realitat d’Irlanda del Nord, com una destinació de visita obligada per a fans d’aquesta sèrie.

 

“The Bad Tour”

Jesse Herron, cofundador d’Albuquerque Tourism & Sightseeing Factory (AT&SF). Nou Mèxic

Jesse Herron és un dels dos directors d’ABQ Trolley Co., que ofereix un recorregut únic per la sèrie Breaking Bad a la ciutat d’Albuquerque, Nou Mèxic. Aquesta experiència prèmium inclou quatre hores de visita a les ubicacions de les cinc temporades de la sèrie de televisió, inclosa la casa de Walter White, The Car Wash, l’oficina d’advocats de Saul Goodman i The Chicken Brothers.

 

“VisitBritain:Marketing Britain to the World”

Emma Wilkinson, VisitBritain

Emma Wilkinson encapçala la unitat de marca global de VisitBritain, l’agència nacional de turisme de Gran Bretanya. Emma lidera el programa de marca global, ha dirigit i desenvolupat un procés de segmentació de clients i supervisa totes les activitats d’associació de marca, inclòs el turisme de cinema. Els èxits de campanyes anteriors inclouen propostes relacionades amb grans èxits cinematogràfics com Bond, Paddington, Kingsman i King Arthur.

 

“How to Capitalize on Film Production in Tourism: Czech Republic Case Study”

Jiri Duzar, assistent de direcció de CzechTourism als Estats Units i al Canadà

Ha treballat durant més de cinc anys amb CzechTourism, l’agència de màrqueting de destinacions de la República Txeca, en campanyes digitals i de xarxes socials, en la creació de contingut i desenvolupant aplicacions web i mòbils. Entre 2013 i 2015, Jiri Duzar va dirigir l’equip que va impulsar la campanya “República Txeca, com una escena de pel·lícula”, centrada en la promoció com a destinació de turisme de cinema. Actualment, dissenya i executa estratègies digitals, d’influència i de xarxes socials als Estats Units i al Canadà.