Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

null La Fundació Mallorca Turisme serà la primera organització de gestió de destinació turística europea amb el certificat de qualitat i excel·lència que atorga l'Organització Mundial del Turisme

La Fundació Mallorca Turisme serà la primera organització de gestió de destinació turística europea amb el certificat de qualitat i excel·lència que atorga l'Organització Mundial del Turisme

(12/05/2020)

Pròximament iniciarà el procés de certificació UNWTO.QUEST d'aquesta organització internacional

Mallorca ha iniciat els tràmits per a obtenir la certificació UNWTO.QUEST de l'Organització Mundial del Turisme, encarregada de reforçar la qualitat i excel·lència de lideratge en les destinacions turístiques. Així ho ha explicat el conseller de Turisme i Esports, Andreu Serra, als membres del Consell Assessor de la Fundació Mallorca Turisme celebrat avui.  A més, Serra ha volgut remarcar que la certificació afegirà valor a la marca Mallorca.

Una vegada concedida, la Fundació Mallorca Turisme, entitat que la tramita, es posicionarà com la primera organització de gestió de destinació turística d'Europa que posseeix aquesta certificació. Es tracta d'una distinció que únicament s'atorga en superar estrictes indicadors de gestió, lideratge i governança eficient, quedant rigorosament assegurats aspectes fonamentals com la planificació i visió estratègiques, l'assegurament de la qualitat turística en tota la cadena de valor, així com la regulació del sector turístic.

L'illa va iniciar els tràmits fa uns mesos i ja ha rebut el beneplàcit d'aquesta institució, per la qual cosa s'espera que en breu l'organització referent del turisme en el món atorgui a la FMT la certificació de qualitat UNWTO.QUEST.

El procés de certificació s'està duent a terme a través de la FMT del Consell per ser l’ens públic responsable de la promoció turística de l'illa, el qual es presenta davant l'Acadèmia de la OMT com l'eix coordinador i promotor de les accions públiques que en aquesta matèria es duguin a terme.  

Els procediments requerits comporten una primera fase d'autoavaluació que ja ha donat principi. Una vegada finalitzada, en qüestió de setmanes, serà sotmesa a la rigorosa supervisió d’UNWTO.QUEST des d'on auditaran cadascun dels indicadors i es proposarà, si és necessari, el pla de millora corresponent. 

Àrees clau

Governança eficient, lideratge estratègic i execució eficaç dels plans i accions són els tres grans eixos que s'avaluen per a aconseguir aquesta certificació internacional.

En tot aquest procés, la Fundació ha d'assegurar el paper coordinador d'un projecte col·lectiu en el qual s'impliquin tots els agents pertanyents al teixit turístic que permetin l'avanç coordinat del sector.

Cal destacar que el lideratge estratègic definit per la OMT i que, per tant, està sotmès a examen, es basa en la gestió sostenible de la destinació des d'un triple enfocament ambiental, social i econòmic.

Així mateix, superar els criteris d'avaluació suposa també la posada en marxa de polítiques per a la millora contínua de la competitivitat; el disseny de plans d'acció amb capacitat d'afrontar nous desafiaments o crisis; així com accions en benefici de la cultura turística local, que impulsin a la comunitat i que promoguin el producte autòcton.

Pel que fa a una governança eficient, aquesta certificació implica la demostració palpable de dur a terme una acció directiva, de coordinació i col·laboració amb els diferents actors de la indústria turística, així com comptar amb recursos públics capaços d'impulsar els processos que es proposin.

En aquest sentit, el paper de l'entitat ha de ser gestor, sensibilitzador i també orientador en matèria de qualitat i excel·lència, promovent un turisme sostenible i ètic.

En tots els casos, s'ha de poder evidenciar una execució eficaç per a això, ha d'existir un Pla estratègic que estableixi el marc general i la visió estratègica. D'altra banda, se sol·licita el desenvolupament de plans operatius específics.

Cal destacar que Mallorca sotmet a participació pública el seu Pla Estratègic de Promoció Turística, actualment en revisió per la crisi sanitària del COVID-19 i que serà un dels elements fonamentals a l'hora de presentar els requeriments que estableix UNWTO.QUEST.

Entre les funcions que també ha d'exercir la FMT destaquen la implementació del pla de màrqueting i promoció del turisme d'oci en la destinació; la participació en la regulació del sector turístic dins de les seves competències; la integració de les TIC; producció i distribució del contingut i material de promoció; així com la garantia de la qualitat turística de destinació.