Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

Els vehicles tarden entre un 25 i un 67% més per circular per l’autopista de Llevant amb el carril Bus-VAO

Els vehicles tarden entre un 25 i un 67% més per circular per l’autopista de Llevant amb el carril Bus-VAO

(19/07/2023)

El conseller de Territori, Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca, Fernando Rubio, ha assegurat avui que estan analitzant les dades amb col·laboració amb la DGT, però que han constatat que «uns 1.600 vehicles diaris col·lapsen altres vies» cercant alternatives.

El conseller de Territori, Mobilitat i Infraestructures, Fernando Rubio, ha assegurat avui que segons les dades de què disposa el Consell de Mallorca, els vehicles que circulen pels carrils central i de la dreta de l’autopista de Llevant sentit Palma tarden entre un 25% i un 67% més des que està en funcionament el carril Bus-VAO. Rubio ha recordat que aquestes dades són d’un estudi encarregat per l’anterior equip de govern del Consell de Mallorca a la consultora Doymo. En concret, els cotxes que no poden circular pel Bus-VAO tarden una mitjana d’entre 3 i 4 minuts més.

«Això suposa que al voltant de 1.600 cotxes diaris estan utilitzant altres vies alternatives. Per tant, ara no només tenim col·lapse a l’autopista de l’aeroport, també el tenim a la carretera de Manacor, al segon cinturó, la carretera de Sineu, el carrer Cardenal Rossell i el carrer de Llucmajor, que travessen el Coll d'en Rabassa i el Molinar. Aquestes vies pateixen ara un 66 per cent més de trànsit. Fet que provoca retencions contínues cada dia», explica Rubio.

El conseller insular de Territori, Mobilitat i Infraestructures ha recordat també que només un de cada 10 vehicles de l'autopista de Llevant (inclosos els busos de l'EMT i del TIB) circula pel carril Bus-VAO. El 90% restant circula pels altres dos carrils de manera que la seva capacitat es veu sobrecarregada. «Veiem un carril Bus-VAO pràcticament buit i els altres dos carrils col·lapsats». Rubio ha reiterat que totes les decisions es prendran avalades pels informes tècnics pertinents i amb col·laboració amb la DGT.

Via de Cintura

Per altra banda, respecte a la limitació de velocitat existent a la Via de Cintura de Palma, el conseller insular ha relatat que, segons les dades del Consell de Mallorca, en dos anys d’una velocitat màxima de 80 quilòmetres per hora s’han registrat a aquesta autovia sis accidents mortals. En canvi, durant els 10 anys en què s’ha pogut circular a 120 quilòmetres l’hora, només foren tres els accidents amb víctimes mortals.