Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

null Els seminaris online del Consell sobre producte turístic destaquen la importància de consolidar la marca Mallorca com a destinació segura

Els seminaris online del Consell sobre producte turístic destaquen la importància de consolidar la marca Mallorca com a destinació segura

(24/05/2020)

S’han celebrat un total de cinc seminaris «NexMallorca», que han comptat amb 25 participants i més de 400 assistents

 

La Fundació Mallorca Turisme del Consell ha organitzat entre el 4 i el 18 de maig cinc seminaris en línia «NexMallorca» amb representants dels principals productes turístics de l’illa. Hi han participat 20 ponents i 5 moderadors i han tengut un seguiment de 450 persones en total. L’objectiu era debatre sobre la situació del sector turístic després de la crisi sanitària de la COVID-19.

En aquest sentit, els seminaris han demostrat l’opinió generalitzada que l’illa ha de consolidar-se com una destinació segura. La condició insular i les mesures de confinament presses han afavorit que la incidència de la COVID-19 hagi estat moderada al nostre territori, raó per la qual el sector en la seva generalitat considera que Mallorca ha d’aprofitar aquesta situació al màxim i adaptar els protocols i certificacions que s’estableixin per acreditar la seguretat sanitària tan aviat com es pugui.

Pel que fa a les principals conclusions per productes, el seminari de gastronomia ha destacat la importància de fomentar el nostre producte local com a element diferenciador, de qualitat i que contribueix a consolidar Mallorca com una destinació sostenible, capaç d’optimitzar recursos  per a un desenvolupament vertaderament sostenible.

Quant al sector MICE, adaptar els esdeveniments i trobades als condicionants actuals d’higiene i d’aforament són la clau per a començar a reactivar aquest tipus de producte. En aquest sentit, al debat s’ha remarcat la rellevància que Mallorca ha adquirit en els darrers anys en aquest sector. Per això, es mostren molt positius sobre la recuperació una vegada torni a fluir aquest tipus de turisme.

Mallorca treballa també per ser una destinació líder de turisme esportiu i actiu. L’illa compta amb uns elements diferenciadors de gran rellevància, com ara l’incomparable entorn natural, el grau d’especialització dels professionals, l’oferta complementària d’allotjament, així com el patrimoni cultural i mediambiental. Tot això forma una combinació d’èxit que des del sector esportiu es treballa i defensa a través de diferents ofertes: des de la pràctica d’esports fins a la celebració de grans esdeveniments esportius.

El segment del luxe és un dels que han presentat índexs més alts de creixement els darrers anys, i els professionals d’aquest producte es mostren especialment encoratjats sobre la reactivació. Tot i la incertesa sobre quan es podrà començar a operar de manera generalitzada, el desenvolupament de l’oferta Premium compta amb elements especialment avantatjosos, com ara la menor concentració, establiments de dimensions més reduïdes i el poder adquisitiu dels clients.

Cultura i turisme és un altre binomi del qual Mallorca és un excel·lent exponent. La col·laboració publicoprivada en aquest entorn és especialment important per a un producte tan específic que viu, com la resta de segments, una situació complicada donada l’aturada tècnica que des de fa setmanes viu el turisme per culpa de la crisi de la COVID-19. L’oferta cultural a l’illa és àmplia i variada, i constitueix un element diferenciador, de qualitat i especialment contribuïdor a la desestacionalització turística i a la sostenibilitat.

 

Els participants dels seminaris de producte NexMallorca

4 de maig. «NexMallorca Gastronomia», amb la participació de Margalida Amat, de la DO Binissalem; la xef Maca de Castro; i Koldo Royo, d’ASCAIB. Moderadora: Margalida Socias, de l’Associació de Periodistes Gastronòmics.

7 de maig. «NexMallorca MICE», amb la participació d’Asun Prats, de MallorcaLeads; Pedro Homar, de la Fundació Palma 365; Ramón Vidal, de Melià Palma Bay. Moderat per Manuel Molina, director d’Hosteltur.

12 de maig. «NexMallorca Esports», amb la participació de Thais Villadónica, d’IB Activa; Jeny Malet, d’Esports 85; i Félix Torralba, d’ATP Mallorca Championships. Moderat per Fernando Fernández, periodista d’Última Hora.

14 de maig. «NexMallorca Premium», amb la participació de Cristina García, de Port Adriano; Mar Suau, de Son Brull; i Bernat Llobera, de la Federació Balear de Golf. Moderat per Maria Renart, d’Essetially Mallorca.

18 de maig. «NexMallorca Cultura», amb la participació de Jaume Ripoll, de Filmin; Cristina Zaforteza, dels Jardins d’Alfàbia; i Montse Torras, d’Introart. Moderat per Pilar Rubí, periodista de cultura.