Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

null El Consell promou l’adquisició d’aliments elaborats a Mallorca durant la crisi sanitària

El Consell promou l’adquisició d’aliments elaborats a Mallorca durant la crisi sanitària

(04/04/2020)

A la tasca diària que es realitza des de Promoció Econòmica per establir una cooperació entre agents econòmics a favor del producte local s’hi suma ara una campanya promocional amb el youtuber Miquel Montoro

El conseller de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, Jaume Alzamora, ha mantingut aquesta setmana reunions conjuntes amb representants de dues grans superfícies presents a Mallorca, empreses productores i les organitzacions pageses ASAJA i Unió de Pagesos per explorar vies de col·laboració en la promoció del producte local. La voluntat de la institució insular és donar un fort impuls al producte agroalimentari de Mallorca i convidar als grans comerços a participar en la distribució d’aquest tipus d’aliments.  Per ara, en el marc d'aquesta col·laboració, s’està avançant en la distribució de fruita i hortalissa, uns productes frescos cultivats per la pagesia local i que ja estan disponibles. 

Per a la presidenta Catalina Cladera, és necessari fer valdre el producte local i el seu consum: «Si aquesta crisi que estam patint també ens genera una oportunitat perquè a partir d’ara les grans cadenes de distribució incorporin el producte fet aquí, el producte de Mallorca, serà una molt bona notícia. Així potenciarem sobretot el sector primari, que en aquests moments ha demostrat la seva importància i que necessitam preservar». Cladera ha afegit, en aquest sentit: «No oblidem que darrera aquest sector primari hi ha la conservació del nostre paisatge, del nostre producte i de l’essència del nostre model». 

La Direcció Insular de Promoció Econòmica continua treballant per contactar amb altres grans superfícies. Així mateix, el Consell vol posar en marxa la marca Producte de Mallorca perquè tots els aliments i altres productes elaborats a l’illa puguin utilitzar-la i la ciutadania els reconegui. 

Promoció del producte de Pasqua amb Miquel Montoro

En la mateixa línia, el Consell vol refermar el seu compromís amb el producte de Mallorca a través d’una campanya específica pels dies de Setmana Santa, amb el lema: «A Mallorca, com cada any per Pasqua, panades, crespells i rubiols». Per això, la institució insular ha comptat amb la col·laboració del reconegut youtuber Miquel Montoro, ferm defensor del producte local i amb una gran repercussió mediàtica, tant a l’illa com a l’exterior. 

El conseller Alzamora explica que «ja havíem previst fer aquesta campanya abans de l'actual situació, i creim que el missatge és vigent en aquests moments». L’estat d’alarma, explica, «no ens ha de privar d’elaborar a casa les panades o els rubiols o fins i tot comprar-los en el petit comerç, que són els comerços de proximitat de tota la vida», i d’aquesta manera contribuïm a l’economia local, «que és el nostre objectiu». 

La campanya de promoció compta amb un vídeo protagonitzat per Miquel Montoro i la fornera Xisca Camps, en què preparen panades, un dels productes més característics d’aquesta època de l’any, en un forn tradicional, el Forn de la Glòria de Palma. 

A través d’aquest vídeo, difós a per xarxes socials a partir d’avui, el Consell vol convidar la ciutadania a adquirir productes com panades, rubiols i crespells de forns i pastisseries, o bé els ingredients primaris necessaris per elaborar-los a casa, sempre tenint en compte les recomanacions de les autoritats durant l’estat d’alarma. És a dir, els desplaçaments han de durar el temps imprescindible, no han de suposar grans distàncies i s’han de fer amb les mesures necessàries per evitar contagis. 
 

Us podeu descarregar la imatge de la campanya per xarxes socials aquí