Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

El Consell de Mallorca promou el producte local en el Trofeu Serra de Tramuntana de la Challenge Ciclista Mallorca

El Consell de Mallorca promou el producte local en el Trofeu Serra de Tramuntana de la Challenge Ciclista Mallorca

(26/01/2024)

El distintiu contribueix a preservar el caràcter agrícola de la Serra i impulsa l'activitat econòmica d'aquest patrimoni mundial Unesco

El conseller de Presidència, Antoni Fuster, i el director insular de Serra de Tramuntana, Antoni Solivellas, han donat inici al Trofeu Serra de Tramuntana de Granden Hotels-Luxcom Challenge XXXIII. En aquest cas, el Consell de Mallorca, a través Consorci de la Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial, és patrocinador del tram que recorre 153,8 km des de Selva fins al Monestir de Lluc, en el qual s'inclou el Puig Major i el coll de Sóller. 

 

El conseller de Presidència ha recordat que la retransmissió internacional d'aquesta volta ciclista permet conèixer el paisatge cultural com a destí sostenible per a l'esport: «Ens allunyam de les activitats més conegudes i s'obren portes noves a un altre tipus de turisme». A més, suposa una ocasió «única per posar en el centre de la competició aquells productes amb el distintiu Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial» i «donar a conèixer l'essència gastronòmica mallorquina» entre els seguidors d'aquesta volta»

 

Fuster ha explicat que la Challenge és «l'aparador perfecte per fer brillar aquests articles singulars que es produeixen a la Serra, amb matèria primera d'origen», així com el valor i l'interès que en té el consum: «la seva comercialització permet el creixement del sector primari, donant impuls a l'economia local».

 

El director insular de la Serra, Antoni Solivellas, ha afegit que «gràcies a l'esforç dels productors, dels comerços i de les entitats de la Serra, la preservació del paisatge cultural es converteix en una realitat». Això es deu al fet que els gestors de la Serra «treballen dia a dia per defensar els valors de la declaració de patrimoni mundial, com els seus centenaris elements etnològics o els seus quilòmetres de marges i murs construïts amb la mil·lenària tècnica de la pedra en sec, entre altres construccions que han fet que la Serra, una serralada abrupta amb climatologia adversa, resulti un espai habitable en l'actualitat». 

 

De moment, 35 productes produïts per 500 agricultors, ramaders o transformadors agroalimentaris compten amb aquest reconeixement, que ofereix la confiança al consumidor que l'impacte que han generat ha estat positiu en el territori. Un dels objectius per a aquest 2024 és «arribar a més productes, alimentaris o artesans». També se cedirà l'ús del distintiu a establiments de restauració i hostaleria de la Serra «que comptin en les seves cartes amb un mínim de tres productes que tenguin el distintiu, per afavorir-ne la comercialització», ha assegurat, Solivellas.