Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

El Consell de Mallorca presenta el projecte de la variant d’Artà i anuncia l’inici de la reforma de l’avinguda de Costa i Llobera el mes de maig

El Consell de Mallorca presenta el projecte de la variant d’Artà i anuncia l’inici de la reforma de l’avinguda de Costa i Llobera el mes de maig

(12/03/2024)

El president Llorenç Galmés, acompanyat del conseller de Territori, Mobilitat i Infraestructures, Fernando Rubio, i el batle Manolo Galán, ha explicat les dues iniciatives, amb una inversió en el municipi de 6,5 milions

El president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés, ha presentat avui el projecte de la variant d’Artà, que demà acaba el seu període d’exposició pública, i l’esperada reforma de l’avinguda de Costa Llobera que les obres començaran el mes de maig. Dos projectes molt importants que suposen una millora significativa per a la mobilitat de la comarca i, en especial, per al municipi d’Artà.

En el cas de la variant, el pressupost és de 5,6 milions i s’espera que la construcció, una vegada acabada la tramitació i l’adjudicació d’obres, pugui començar a executar-se d’aquí uns onze mesos. Amb aquesta obra es descongestionarà el trànsit de l’interior del casc urbà d’Artà.

Pel que fa a la reforma de l’avinguda de Costa i Llobera, amb un pressupost de 745.314 euros, les obres s’adjudicaran les properes setmanes. Consistiran en la reforma del ferm, en sembrar-hi arbrat nou i canviar-hi la decoració. Es tracta d’una via cabdal per al trànsit de la comarca del Llevant, ja que tots els vehicles que van a Capdepera i Cala Rajada, entre altres indrets, hi circulen. 

Galmés, durant la visita d’avui a Artà, així ho ha anunciat: «Les obres de reforma de l’avinguda de Costa i Llobera començaran el mes de maig. En les properes setmanes quedaran adjudicades i significarà una millora molt significativa per a Artà, ja que es farà un reforç del ferm de tota la via i se n’adequarà tot l’entorn». El president també ha explicat el projecte de la variant: «Suposarà descongestionar el trànsit de dins el casc urbà d’Artà de la majoria de vehicles que ara es dirigeixen cap a l’ermita de Betlem i el Parc natural de Llevant i preveu la construcció d’un carril cívic per fomentar la mobilitat sostenible. Així, aconseguirem una de les fites que ens vàrem marcar per a aquesta legislatura: desembossar Mallorca i millorar la mobilitat i qualitat de vida per a tots els mallorquins. Aquestes dues actuacions suposaran una inversió del Consell en el municipi d’Artà d’uns 6,5 milions d’euros».

El president Galmés ha estat acompanyat pel conseller de Territori, Mobilitat i Infraestructures, Fernando Rubio; el batle d’Artà, Manolo Galán, i el director insular d’Infraestructures, Rafel Gelabert. El Consell cedirà a l’Ajuntament els vials dels costats i uns aparcaments situats a l’avinguda de Costa i Llobera. 

Reforma de l’avinguda de Costa i Llobera 

Les obres consisteixen a adequar la Ma-15 (Capdepera-Cala Rajada) al seu pas per l’avinguda de Costa i Llobera d’Artà, entre el quilòmetre 67,9 i el 68,7. Se substituirà el paviment asfàltic i la voravia que actualment presenta un gran deteriorament. Així mateix, se sembrarà arbrat i es retiraran els pins actuals. S’intervindrà també en els bulevards de la via i s’implantarà un sistema de reg nou. L’inici de les obres està previst per al proper mes de maig. 

Variant Nord d’Artà 

En l’actualitat, la carretera Ma-3333 que comunica el nucli urbà d’Artà amb l’ermita de Betlem i el Parc de Llevant, obliga a travessar per l’interior del casc urbà, amb carrers de secció reduïda, que constitueix un trànsit dificultós. Aquest trànsit obligat per l’interior del poble augmenta les molèsties als residents, i amb la construcció de la nova variant prevista es veurà reduït. El projecte està en fase d’expropiacions, demà acaba el període d’exposició pública i les obres podrien començar en uns onze mesos. 

La variant de població, desenvolupada en el nou projecte de construcció, comença a la carretera d’Artà-Capdepera i acaba en la intersecció de l’ermita de Betlem. La longitud aproximada d’actuació és de 800 metres, amb dos carrils de 3,50 metres, vorals reduïts d'1 metre i bermes de 75 centímetres. Es crea un eix cívic entre el camí de sa Síquia i l’aparcament de sa Clota (cap a l’ermita de Betlem), que facilitarà l’accés per als vianants des del centre del poble cap a l’ermita de Betlem, i donarà continuïtat cap al pavelló esportiu, el Punt Verd i el Parc de Bombers.