Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

El Consell de Mallorca defensa la necessitat d'impulsar un segell nacional que permeti millorar l'oferta turística

El Consell de Mallorca defensa la necessitat d'impulsar un segell nacional que permeti millorar l'oferta turística

(13/03/2024)

El conseller de Turisme participa aquests dies en el XVI Fòrum SICTED a Còrdova i aposta per la creació de certificats per a les empreses

El conseller executiu de Turisme del Consell de Mallorca, José Marcial Rodríguez Díaz, ha defensat aquest dimecres a Còrdova, en el marc del XVI Fòrum SICTED que s'està desenvolupant aquests dies a la ciutat andalusa, la necessitat d'impulsar un segell nacional conjunt que permeti millorar l'oferta turística i al mateix temps, pugui servir com a eina de control de qualitat.
Rodríguez ha realitzat aquestes declaracions durant la seva participació en una taula rodona en el fòrum, en la qual, sota el títol “Bones pràctiques en matèria de sostenibilitat en SICTED”, ha insistit a crear un segell públic a l'hora de gestionar la normativa en les destinacions turístiques.
“El que demanem és un model similar al d'Organismes de Control Autoritzats (Oques), que són entitats amb personalitat jurídica pròpia, la finalitat de la qual és la de verificar el compliment de les condicions de seguretat de productes i instal·lacions industrials mitjançant activitats de certificació”, ha afirmat davant els més de 100 assistents presents en el fòrum.
El conseller ha recordat que a Mallorca el 80% de les empreses tenen entre un i cinc treballadors, per la qual cosa “treure una ISO suposa un esforç molt important per a aquestes companyies, d'aquí la importància de poder implementar un segell públic que permeti al sector tenir eines per a millorar l'oferta i obtenir una certificació”. “D'aquesta manera pots adaptar-te al mercat sense canviar la llei”, ha afegit.
Durant la seva intervenció, Rodríguez ha conclòs asseverant que “si creem un bon segell nacional que incorpori la sostenibilitat, el compliment amb el producte local, etc., a través de certificadors, les empreses podrien fer-ho de forma molt més econòmica”.
Al costat del conseller han participat en la taula rodona Ricardo M. Fernández de la Creu, Cap de Servei de Turisme de l'Ajuntament de Màlaga, i Patricio Sánchez, Director general de competitivitat i qualitat turística de la Regió de Múrcia.