Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

El Consell de Mallorca crea l'Observatori del Comerç per enfortir el teixit econòmic local

El Consell de Mallorca crea l'Observatori del Comerç per enfortir el teixit econòmic local

(19/02/2024)

Aquesta serà una de les eines fonamentals que permetran a la institució insular comptar amb una anàlisi en profunditat del sector comercial de cara a dissenyar estratègies efectives i de futur

El Consell de Mallorca, a través del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, crea l'Observatori del Comerç de Mallorca (OCM) que té com a objectiu analitzar en profunditat el sector i potenciar el teixit comercial de l'illa, de cara a dissenyar futures estratègies que permetin enfortir l'economia local.

Aquesta iniciativa s'articularà a través d'un Consell Assessor de Comerç i Producte Local que aglutinarà totes les regidories de comerç dels ajuntaments de Mallorca, a més de comptar amb l'opinió de patronals i de la resta d'entitats i agents vinculats al sector.
L'objectiu és implementar un sistema eficient que possibiliti recopilar dades comercials rellevants, així com fer anàlisis periòdiques per obtenir informació puntual i detallada del comerç a la part forana i a la capital balear.

La consellera Pilar Amate ha explicat que «es tracta d'una eina que té com a finalitat impulsar el comerç local i de proximitat i, per això, pensam que abans de prendre qualsevol decisió, és necessari fer una radiografia de les necessitats del sector que ens permeti, posteriorment, prendre decisions i dissenyar projectes eficaços».

Registre de Comerç i Rutes del Comerç

Així, el nou Consell Assessor, del qual formarà part l'Observatori, té previst posar en marxa diversos projectes amb l'elaboració d'un registre comercial de Mallorca de totes les empreses i autònoms, a fi de dotar-los de cobertura i d’ajudar-los en el procés de simplificació administrativa per facilitar-los les accions que són objecte de la seva promoció.

D'altra banda, l’OCM gestionarà les Rutes del Comerç que s'estan desenvolupant en l'àmbit de Mallorca a fi de posar en contacte espais amb producte local, que dinamitzaran les compres entre residents i també entre els turistes que visiten els nostres pobles.

L’OCM, al mateix temps, propiciarà suports als ajuntaments perquè agilitin la formació específica i l’adaptació de pagament en sistemes telemàtics. La digitalització també tindrà un paper fonamental com a eina per proveir dels serveis que necessiten els comerciants, en contacte directe, àgil i senzill amb el consumidor.