Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

Berlín s’impregna de l’essència de Mallorca

Berlín s’impregna de l’essència de Mallorca

(06/03/2024)

El Consell de Mallorca organitza un esdeveniment de promoció per donar a conèixer els elements bàsics de la seva identitat

Amb motiu de la celebració de la fira de turisme ITB a Berlín, el Consell de Mallorca i la Fundació Mallorca Turisme (FMT) han organitzat un complet programa d’activitats entre les quals aquest dimecres s’ha dut a terme una acció promocional dirigida a una àmplia representació del sector turístic alemany.  

El president del Consell, Llorenç Galmés, ha estat l’amfitrió d’una vetllada que s’ha desenvolupat en el Ka de We de la capital germànica i en la qual, sota la denominació «Mallorca en essència: edició ITB de Berlín» ha tingut lloc una activitat basada en conceptes que identifiquen l’illa de manera especialment singular com és la seva gastronomia a base de producte local i altres elements més arrelats de la cultura.

L’objectiu de l’acció ha estat demostrar que Mallorca és un excel·lent destí per visitar perquè també és un lloc meravellós per viure-hi. I d’aquí emana la nova línia de gestió turística, de la necessitat de generar la convivència entre ambdós conceptes: lloc turístic i de residència; amfitrions i visitants.
Galmés ha estat acompanyat durant l’esdeveniment per la vicepresidenta del Consell i consellera de Cultura i Patrimoni, Antònia Roca, el conseller de Turisme, José Marcial Rodríguez, i la directora insular de Turisme per a la Demanda i la Hospitalitat, Susanna Sciacovelli.

En aquesta experiència han participat un total de 150 comensals que han generat una simbiosi entre tots dos conceptes: representants del sector turístic que genera indústria a l’illa, així com del teixit socioeconòmic de l’illa han compartit vetllada amb destacats representants del turisme que genera indústria a Mallorca. D’aquesta manera, perfils altament prescriptors han conegut de primera mà les línies fonamentals de la nova gestió turística que es du a terme des del Departament de Turisme i la Fundació Mallorca Turisme del Consell.

El Compromís per un Turisme Responsable, presentat a la fira WTM 2023 que es va celebrar el mes de novembre a Londres i va tenir la seva continuïtat en Fitur, és el full de ruta d’aquesta nova perspectiva que es materialitza de manera coordinada a través de diferents iniciatives algunes de les quals, precisament, s’han anat revelant durant aquesta ITB, com l’acord amb Mallorca Preservation, o la campanya conjunta amb l’Ajuntament de Palma.

Els assistents a aquest esdeveniment han pogut conèixer també de primera mà algunes de les línies d’acció, com el canvi de concepte: d’una promoció basada en la publicitat tradicional a una altra de marcat caràcter sociològic, en la qual conèixer l’opinió i expectatives dels mercats es conjuga amb les necessitats de convivència i qualitat de vida per als residents.

I tot això amb la finalitat de mantenir l’essència, la identitat de Mallorca en clau de protecció, regeneració i preservació.

Els ingredients

Els qui han viscut l’experiència «Mallorca en essència» a Berlín, han pogut tastar plats amb producte local elaborats per un xef mallorquí amb Estrella Michelin, Santi Taura. 

Així mateix, l’esdeveniment ha comptat amb la presència de l’actor austríac, Julian Looman, actor protagonista de la sèrie emesa per Netflix, Mallorca Files, qui ha dedicat unes paraules als assistents sobre la seva experiència de rodar a Mallorca.

L’esdeveniment ha finalitzat amb una actuació de la soprano mallorquina, Lorena Bonnín, davant tots els convidats. Es tracta d'una jove promesa del món de la lírica que va ser seleccionada pel Festival Cap Rocat, l'any passat, entre centenars d'aspirants, per a rebre una formació per part d'Elina Garança, una de les millors mezzosopranos del món reconeguda internacionalment. Amb aquesta actuació, els assistents han pogut sentir l'emoció que garanteix una experiència cultural a Mallorca com és el Festival Cap Rocat.

Els convidats

Actors internacionals que triomfen en el panorama, responsables de cadenes hoteleres i empreses mallorquines, representants de companyies aèries, de turoperadors o d’entitats internacionals dedicades al turismo, han estat alguns dels assistents a l’esdeveniment. L’experiència «Mallorca en essència, edició ITB de Berlín» ha consistit en interactuar, generar networking entre tots els implicats per construir junts un futur basat en la convivència de la cultura, l’oci, la sostenibilitat i el respecte per l’entorn.