Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

null El Consell culmina les obres del bulevard del Palau Congressos

El Consell culmina les obres del bulevard del Palau Congressos

(13/07/2020)

El projecte recupera espai pel vianant reduint l’amplada dels carrils d’entrada i sortida a l’autopista, ampliant voreres i disminuint la velocitat a 60 km/h.


Les obres del projecte de conversió en via urbana de l’autopista de Llevant (Ma-19) a l’entrada de Palma ja estan acabades. Ho ha pogut comprovar aquest dilluns la presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, que ha visitat la zona amb el conseller de Mobilitat i Infraestructures, Iván Sevillano, i el batle de Palma, José Hila.

 «L’important era donar-li un caràcter urbà, transformar una secció d’autopista en una secció de tipus via urbana», ha explicat Catalina Cladera. La presidenta del Consell  ha explicat que això s’ha fet «reduint la velocitat dels vehicles que entren a Palma de 90 a 60 km/h i ampliant el tram de sortida cap a l’aeroport a la mateixa velocitat màxima de 60 km/h. També s’han augmentat les voreres i la zona enjardinada». 

El projecte ha volgut recuperar la connexió del polígon de Llevant amb el front marítim i «humanitzar» la via. El conseller Iván Sevillano ha explicat que «humanitzar les ciutats requereix redissenyar els espais urbans perquè caminar sigui un model de mobilitat més atractiu. Hem prioritzat l’espai del vianants per sobre de l’espai del cotxe. Per això, s’han eliminat els vorals perquè les persones guanyin espai». També s’ha incrementant l’enjardinat de la zona amb la plantació de garballons i gespa al llarg dels 850 metres que formen part del projecte.

L’obra, que ha tingut un preu d’adjudicació d’1,2 milions d’euros, ha previst altres actuacions com la instal·lació de tres parades d’autobús, la millora del drenatge de la zona i dels tubs d’enllumenat i les telecomunicacions. 

El batle, José Hila, ha agraït al Consell que ara «l’entrada a la ciutat ja no sigui una autopista, sinó un carrer, i que es pugui connectar la part de la mar amb el barri del nou Llevant, que està en construcció de nous habitatges que pensàvem que era bo que estiguessin connectats amb la mar. Tot això s’anirà fent en noves fases semafòriques i serà un canvi important» .

El tram sobre el qual s’han dut a terme les actuacions suporta una intensitat mitjana diària (IMD) de 70.000 vehicles. Per això, s’ha decidit mantenir els tres carrils per calçada per la quals cosa s’han estret de 3,50 a 3 metres.

La presidenta del Consell ha explicat també que «l’obra respon també a criteris de sostenibilitat». La capa de trànsit s’ha fet de nou després de fresar la carretera tant a la via principal com a l’accés al carrer de Puerto Rico i al carrer de Brotad. El paviment en mal estat que s’ha extret i altres residus de materials inerts de l’obra han servit per omplir les barreres acústiques instal·lades a l’autopista d’Andratx (Ma- 1).