Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

null El departament de Mobilitat i Infraestructures posa en marxa el Pla d’Aparcaments Dissuasius

El departament de Mobilitat i Infraestructures posa en marxa el Pla d’Aparcaments Dissuasius

(06/11/2020)

L’objectiu del projecte és reduir el nombre de vehicles que circulen per la xarxa de carreteres i facilitar la connexió amb el transport públic

El Departament de Mobilitat i Infraestructures ha tret a licitació la redacció i l’assistència tècnica del Pla d’Aparcaments Dissuasius. El projecte, que comptarà amb la col·laboració del Departament de Territori del Consell de Mallorca i del Govern, dotarà el Consell de Mallorca d’un instrument normatiu per disminuir el nombre de vehicles privats en circulació mitjançant l’impuls de llocs de transferència cap a altres mitjans de transport.

Els aparcaments dissuasius tenen com a objectiu principal millorar la mobilitat urbana i interurbana, sobretot en les hores de més intensitat de trànsit, i reduir el nombre de vehicles. Com a conseqüència d’això, disminueix el nivell de contaminació atmosfèrica i, per tant, millora el nivell de qualitat de l’aire. A més, duen intrínseca la necessitat d’ampliar i de millorar l’accés a la xarxa de transport públic.

«Hem d’entendre els aparcaments dissuasius com una oportunitat per llevar cotxes de les nostres carreteres. Volem aconseguir que l’aparcament dissuasiu de referència per a cada ciutadà no sigui el que hi pugui haver a l’entorn de l’àrea metropolitana de destinació, sinó el del seu municipi. Només d’aquesta manera aconseguirem l’objectiu de reduir cotxes i embossos de les carreteres», ha assegurat el conseller de Mobilitat i Infraestructures, Iván Sevillano.

La disposició d’aparcaments públics dissuasius a la perifèria de les ciutats i pobles, conjuntament amb la restricció del trànsit a determinades zones, fa que els conductors optin per deixar el vehicle i desplaçar-se a peu o en transport públic. Així s’allibera l’espai urbà per al vianant i minva el nombre de vehicles de l’interior, la qual cosa contribueix a reduir els compostos contaminants i la contaminació acústica.

En la primera fase de la redacció del Pla, que té un pressupost de 102.561 €, es farà una anàlisi de mobilitat de la situació actual, on es definiran les línies d’actuació principals. Posteriorment, s’obrirà un període de consulta pública durant el qual es convida a participar-hi tota la ciutadania, ajuntaments i institucions que hi puguin estar interessats.