Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Sala de premsa

Convocatòries de premsa

Totes

L'expert en brànding Andy Stalman explica al Consell Assessor de la FMT el projecte de reposicionament de marca per a Mallorca

L'expert en brànding Andy Stalman explica al Consell Assessor de la FMT el projecte de reposicionament de marca per a Mallorca

(09/04/2024)

Stalman: “La marca Mallorca és un actiu de valor incalculable que hem de protegir i enfortir”

El Consell Assessor de la Fundació Mallorca Turisme (FMT) ha mantingut novetats entorn del projecte que l'expert en posicionament de marca i guanyador del concurs impulsat per la FMT per a aquest fi, Andy Stalman i la seva empresa TOTEM Brànding, desenvoluparà per a la marca Mallorca durant els pròxims mesos.
La trobada ha tingut lloc a casa Esment i ha estat presidit pel conseller de Turisme insular, José Marcial Rodríguez Díaz. Davant prop de 30 representants del context turístic, econòmic i social de l'illa, l'expert en brànding i posicionament de marca ha desgranat les línies mestres de l'estratègia per a Mallorca que desenvoluparà la seva empresa, amb àmplia experiència en el desenvolupament d'estratègies de marca destino, i que conclourà amb l'elaboració d'un nou pla per a l'illa.
Durant la seva intervenció, Stalman ha detallat que el seu objectiu després de guanyar el concurs impulsat per la FMT serà liderar un reposicionament per a una marca com Mallorca, que no té un problema de demanda, basat principalment en el repte d'instaurar la protecció i la regeneració del territori mitjançant una demanda responsable, una cosa totalment nova per a una destinació turística. “La marca Mallorca és un actiu de valor incalculable que hem de protegir i enfortir”, ha assegurat.
En aquesta línia, Stalman ha destacat que “estem vivint una nova era per al turisme i necessitem desaprendre, les fórmules del passat no necessàriament poden ser útils per al futur perquè existeixen noves demandes, tant per part dels ciutadans com dels visitants”. “L'objectiu d'una marca turística no ha de ser solament atreure a més turistes, tot és més complex que parlar de quantitat, primer cal identificar el problema en totes les seves capes i dimensions i després establir tot el ventall d'alternatives i solucions per a construir una plataforma que ajudi al destí i sobretot als seus ciutadans a creure en el que ve”, ha afegit. 
En paraules de l'expert en brànding, “Mallorca té l'oportunitat de convertir-se, novament, en un referent del turisme mundial, en aquest cas d'un model responsable”. La seva bellesa natural, la seva cultura vibrant i la seva història mil·lenària la converteixen en un destí únic i en la seva opinió, “és hora d'aprofitar aquestes fortaleses per a construir un futur més sostenible, on l'illa pugui prosperar sense perdre la seva essència”.
Segons Stalman, “Mallorca ja té un nivell de reconeixement molt important, el seu nom, la seva proposta de valor, la seva personalitat i un món d'experiències que han construït una història d'èxits, però no s'ha d'usar el passat com a sofà sinó com a trampolí”. Per això, ha destacat que “existeix una gran oportunitat de potenciar i enfortir la gastronomia mallorquina com a atribut que reuneix aspectes molt atractius: la naturalesa, la terra, la creativitat, el social, el producte local, el menjar i la beguda de Mallorca, l'experiència sensorial, un món per a ser viscut, gaudit i compartit en una era en la qual molts viatgers estan en la cerca del genuí, de la inimitable, del que no es pot viure en una pantalla i que tingui color i sabor local”.
Tot això sense deixar de costat la convivència harmoniosa entre residents i turistes, “un pilar fonamental per al desenvolupament responsable del turisme a Mallorca”. “Aquesta premissa cobra especial rellevància en l'actualitat, on l'illa busca redefinir el seu model turístic cap a un enfocament més responsable i equilibrat”, ha abundat. 
Per a aconseguir-ho, Stalman ha reiterat la necessitat d'aprofundir en l'anàlisi detallada de la situació, “escoltar les persones, entendre-les i comprendre-les, definir els objectius que es volen aconseguir amb l'estratègia i després donar-li vida”. Per això, l'equip de TOTEM Brànding està realitzant una sèrie d'activitats per a comprendre millor l'illa, la seva idiosincràsia i les seves necessitats.
En aquest sentit, ara arrencarà un procés d'entrevistes i trobades amb representants dels principals sectors econòmics, socials i culturals de Mallorca per a entendre una mica millor cap a on va el turisme a l'illa, amb l'objectiu d'avançar cap a propostes d'acció encaminades a impulsar un lideratge turístic enfocat en la protecció i la regeneració del nostre destí. 
El propi Stalman serà l'entrevistador en aquesta iniciativa, prevista des de l'inici de legislatura, i tota la informació recopilada durant aquesta fase serà utilitzada per a desenvolupar la nova estratègia de marca destino de Mallorca. Aquesta estratègia tindrà com a objectiu posicionar a l'illa com una destinació turística responsable, ètic i conscient, alhora que es preserva la seva riquesa cultural i natural.
La FMT
La FMT és l'ens encarregat de gestionar la promoció de Mallorca com a destinació turística. Es tracta d'una entitat 100% pública, sense ànim de lucre, integrada en el Consell de Mallorca. La seva finalitat és fomentar la promoció turística de l'illa en els mercats nacionals i internacionals, així com la creació de producte turístic, la gestió de serveis turístics en general, i tota activitat que tingui per objectiu promoure el turisme a l'illa. Entre les principals accions que la fundació duu a terme per a materialitzar la seva comesa destaquen l'organització i participació en trobades promocionals turístiques, nacionals i internacionals; la projecció exterior de la imatge de Mallorca com a plató audiovisual i destí de turisme cinematogràfic, a través de la Mallorca Film Commission; així com la col·laboració amb els diferents agents turístics, públics i privats, per a la coordinació d'actuacions de promoció i consolidació dels diferents productes turístics.