IV cicle de conferències: novetats en l’àmbit de l’Administració local

 

Durada:

50 hores

Modalitat:

Es treballarà de manera presencial (45 h) i telepresencial (5 h) a través de classes per videoconferència per l’aplicació ZOOM

Acreditació:

D’assistència. El sol·licitant s'inscriu a la sessió formativa que desitgi. Després rebrà la certificació de les hores lectives en les quals hagi participat. 


Continguts i equip docent:

07 i 09 /05/2024

De 16 a 18,30 hores, les dues sessions, a la sala d’actes de la Federació d'Entitats Locals (FELIB). C/ del General Riera, 111  Palma
Aspectes pràctics en la redacció de plecs i el procediment de contractació administrativa. Jesús Salvá Blanco. Cap de servei de contractació al Departament jurídic i de contractació. Unitat de contractació administrativa (UAC) Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia (Govern Illes Balears)
Destinataris: Personal funcionari d’Administració local amb habilitació de caràcter nacional i personal que participa en la redacció de la documentació tècnica dels contractes.

13/05/2024 

De 9,30 a 14,30 hores a la sala d’actes de la Federació d'Entitats Locals (FELIB). C/ del General Riera, 111  Palma
Aplicabilitat pràctica de les noves obligacions de les entitats locals després dels fons Next Generation EU. Compliment normatiu. Instruments d'autorregulació. Fátima Lozano Villavieja. Interventora Ayuntamiento Azuqueca de Henares (Guadalajara)
Destinataris: Personal funcionari d’Administració local amb habilitació de caràcter nacional, directius, responsables i comandaments, i tot el personal amb funcions relacionades amb les àrees de secretaria, d’innovació i d’ètica pública.

20 i 27 /05/2024

De 16,30 a 19 hores, les dues sessions, per videoconferència amb aplicació ZOOM
ChatGPT. L’utilització de les eines d’IA en l’Administració pública. Miquel Flexas Sampedro. Director de l'Observatori Internacional d'Intel·ligència Artificial a Observatori IA Educació (OIA) i formador en metodologies actives, avaluació formativa, situacions d'aprenentatge i intel·ligència artificial.
Destinataris: Personal de l'Administració local interessada en l'ús efectiu de la intel·ligència artificial per tal de millorar l'eficiència, la comunicació i la satisfacció de la ciutadania. No es requereixen coneixements previs d'intel·ligència artificial o programació.

22/05/2024

De 9,30 a 14,30 hores a la sala d’actes de la Federació d'Entitats Locals (FELIB). C/ del General Riera, 111  Palma
Procediment administratiu, en particular referència al procediment sancionador i disciplinari. Pedro Fullana Barceló. Advocat de la CAIB i actualment ocupant lloc de feina d’Advocat del Consell de Mallorca i Jaume Ramon Maimó. Advocat de la CAIB i Advocat coordinador de l’Advocacia del Consell de Mallorca. 
Destinataris: Personal adscrit als serveis jurídics i de secretaria i qualsevol altre personal encarregat de l’impuls i de la tramitació d’expedients en els ajuntaments.

23/05/2024

De 9,30 a 14,30 hores a la sala d’actes de la Federació d'Entitats Locals (FELIB). C/ del General Riera, 111  Palma
La ordenança tipus de transparència pública de la FEMP: un nou model per a nous reptes. Àmbit d'aplicació. Règim de publicitat activa. Dret d'accés a la informació pública. Joaquín Meseguer Yebra. Conseller Tècnic a la Direcció General de Planificació de Recursos Humans a l’Àrea de Govern d’Economia, Innovació i Hisenda de l’ajuntament de Madrid
Destinataris: Personal funcionari d’administració local amb habilitació de caràcter nacional i tècnics/ques d’Administració local.

24/05/2024

De 9,30 a 14,30 hores a la sala d’actes de la Federació d'Entitats Locals (FELIB). C/ del General Riera, 111  Palma
Procés contenciós administratiu i la seva incidència en la gestió administrativa. Juana Maria Servera Martínez. Advocada de la CAIB i cap de l’Advocacia del Consell de Mallorca i Ramon Rosselló Lozano. Advocat de la CAIB i cap d’àrea de contenciós administratiu de l’Advocacia de la CAIB i actualment adjunt a la cap de l’Advocacia del Consell de Mallorca.
Destinataris: Personal adscrit als serveis jurídics i de secretaria i qualsevol altre personal encarregat de l’impuls i de la tramitació d’expedients en els ajuntaments.

12/06/2024

De 9,30 a 14,30 hores a la ala d’actes de la Federació d'Entitats Locals (FELIB). C/ del General Riera, 111  Palma
Context actual de la gestió dels RRHH en les entitats locals. Selecció de personal i temporalitat. Absència de pressupostos i l'oferta d'ocupació. Sentència del TJUE de 22 de febrer. Tram final del procés d'estabilització. Xavier Boltaina Bosch. Directiu professional -especialista en RRHH-, Diputació de Barcelona. Professor de Dret i Ciència Política, Universitat Oberta de Catalunya
Destinataris: Personal funcionari d’administració local amb habilitació de caràcter nacional i personal del servei de recursos humans.  

17/06/2024 

De 9,30 A 14,30 hores a la sala d’actes de la Federació d'Entitats Locals (FELIB). C/ del General Riera, 111  Palma
Actualització en gestió tributària i recaptació (I): Anàlisi de l'ultima jurisprudència, gestió de l’IBI i els mitjans de cobrament
1. Última Jurisprudència en matèria de Tributs Locals i Ordenances Fiscals. Manuel J. Domingo Zaballos. Magistrat. President de Secció de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.
2. Gestió tributària de l’IBI: actualització cadastral i convenis. Manuel Puerto Martín. Cap de Servei de Gestió Tributària OPAEF (Diputació de Sevilla)
3. Administració Digital. Anàlisi dels mitjans de cobrament. José Manuel Farfán Pérez. Tresorer General de la Diputació de Sevilla i de l'OPAEF.
Destinataris: Personal funcionari d’administració local amb habilitació de caràcter nacional i personal adscrit als departaments de tresoreria.

18/06/2024 

De 9,30 a 14,30 hores a la sala d’actes de la Federació d'Entitats Locals (FELIB). C/ del General Riera, 111  Palma
Actualització en gestió tributària i recaptació (II): La inspecció, la plusvàlua i el procediment d'embargament en el context actual
1. La Inspecció Tributària: desenvolupament i implementació de l’ICIO i la plusvàlua. Arturo José Delgado Mercé. Sotsdirector General d'Inspecció Tributària de l'Agència Tributària Madrid. (Ajuntament de Madrid).
2. Anàlisi del Reial Decret Llei 26/2021 respecte a la plusvàlua municipal. Detall dels nous mètodes de de-terminació de la base imposable. Últimes Consultes de la Direcció General de Tributs (DGT). Manuel Puerto Martín. Cap de Servei de Gestió Tributària OPAEF (Diputació de Sevilla)
3. El procediment d’embargaments en el context actual. José Manuel Farfán Pérez. Tresorer General de la Diputació de Sevilla i de l'OPAEF
Destinataris: Personal funcionari d’administració local amb habilitació de caràcter nacional i personal adscrit als departaments de tresoreria.

21/06/2024 

De 9,30 a 14,30 hores a l'aula 3 de l'edifici Guillem Mesquida (UNED-Illes Balears). Camí Roig, s/n. Polígon Son Castelló. Palma
Integritat i sistemes interns d'informació (canals de denúncia) al sector públic. Ignacio Sáez Hidalgo. Lletrat i responsable del Compliment normatiu en els Serveis Jurídics de la Comunitat de Castella i Lleó i actuat com a vocal en la Comissió General de Codificació per a la Transposició de la Directiva 2019/1937.
Destinataris: Personal funcionari d’Administració local amb habilitació de caràcter nacional, personal amb funcions d’assessorament jurídic i qualsevol altre amb funcions de gestió administrativa i burocràtica, en especial en les àrees de pressupost i despesa pública, contractació, recursos humans, inspecció, subvencions.


Destinataris / requisits:

Funcionaris/es d’Administració local amb habilitació de caràcter nacional, directius, i altres empleats/des públics d'àrees o departaments amb funcions relacionades amb qualsevol de les matèries objecte de l’activitat formativa, tal com personal d'intervenció, secretaria, tresoreria, recursos humans, etc.

Obert a càrrecs electes

Criteris d'avaluació:

Avaluació de l’assistència a qualsevol sessió formativa de les organitzades. El sol·licitant s'inscriu a les sessions formatives que més li convinguin segons els seus interessos i necessi-tats formatives. Després rebrà una certificació segons les hores lectives que hagi superat amb qualificació d’apte/a.
- Les sessions formatives, es superen assistint al 100% de les hores establertes a cada una.
- Cal documentar l’assistència mitjançant la firma al control de presència.
- Implicació en haver de seguir i comprendre les explicacions i/o els debats plantejats per l’equip docent o els companys d’aula.
- És obligatori que l’alumne/a participi en totes les sessions per videoconferència amb la càmera activada des d’un espai sense interferències habilitat per a la formació.

Altres dades:

Maig: 7, 9, 10, 13, 20, 22, 23, 24 i 27

Juny: 17, 18 i 21 

Data límit d'inscripció:

Obert mentre quedin places vacants en alguna sessió formativa


Informació relacionada