Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Sede Electrónica Infomallorca Transparencia

ES

Webs oficiales

null La velocitat pel centre d’Establiments es limitarà a 30 quilòmetres per hora

La velocitat pel centre d’Establiments es limitarà a 30 quilòmetres per hora

(17/10/2018)

El Departament de Territori i Infraestructures també reforçarà el ferm d’aquesta via i hi instal·larà passos elevats per reduir-ne la velocitat.

La velocitat pel centre d’Establiments es limitarà a 30 quilòmetres per hora a partir d’aquesta setmana. Fins ara, al nucli urbà, la velocitat oscil·lava entre 40 i 50 km/h, segons el tram.

Concretament, a la carretera d’Esporles (Ma-1040), a l’alçada del carrer del Pinar i fins a la Creu de Terme la velocitat es reduirà a 40 km/h. A partir d’aquí, i fins el camí de Son Berga (Ma-1040), es limitarà a 30 k/h. I des d’aquest punt, fins passat el convent de les germanes de la Caritat, s’establirà el límit de 40 km/h.

A més a més, el camí del Compte es limitarà a 30 km/h fins que surt del nucli urbà.

La reducció de la velocitat en aquesta zona i la millora de les mesures de seguretat és una petició dels veïns, que podrà ser una realitat gràcies a la col·laboració amb l’Ajuntament de Palma. Després de diferents reunions amb agents implicats, per acordar com s’havia d’efectuar aquesta intervenció, es començarà a millorar la situació de la zona amb aquesta acció immediata.

Una altra de les actuacions previstes, que s’iniciaran a principis d’any, és el reforç del ferm de la carretera d’Esporles (Ma-1040). La millora es farà de la via de cintura (Ma-20) fins a l’entrada al nucli urbà d’Esporles (benzinera) amb la intersecció amb l’Ma-1120 (s’Esgleieta-Esporles), durant més de 9 quilòmetres.

Dins d’aquest projecte també s’ha previst la instal·lació d’onze passos elevats en aquesta mateixa via, al pas pel nucli urbà d’Establiments, que se situaran abans i després de les parades de bus. A més a més, en determinats punts on és viable, la cuneta actual es transformarà en transitable, gràcies als 80 centímetres que es guanyaran.

La consellera de Territori i Infraestructures del Consell de Mallorca, Mercedes Garrido, ha assegurat que «la reducció de velocitat pels nuclis urbans és una
necessitat per qüestions de seguretat de la ciutadania i una tendència cap on ens porten els models nous de mobilitat.»

Per la seva banda, el regidor de Mobilitat de l’Ajuntament de Palma, Joan Ferrer, ha assegurat que també, a petició de l'AVV d'Establiments conjuntament amb l'AVV Secar de la Real, l'Empresa Municipal de Transports (EMT) «procedirà a dur a  terme la modificació de les aturades de bus de la zona per tal de donar major seguretat als usuaris». Concretament, s'afectaran un total de vuit aturades que, o bé s'unificaran, o veuran modificada la seva ubicació. Tot plegat, efectuat d'acord amb la petició consensuada entre les dues entitats veïnals.

La modificació de la freqüència de la Línea 16, que es va fer per ajustar-se al ritme de l’L33 i l’L19, ha aconseguit «els efectes beneficiosos que se pretenien en la qualitat del servei que es presta per part de l'EMT», segons Ferrer. S'ha aconseguit una major regularitat al seu pas per Establiments i Secar de la Real alhora que ha permès eliminar en gran part els busos complets en direcció Establiments. La freqüència anterior, d'hipotèticament 16 minuts, no permetia en cap cas la combinació de la resta de línies del corredor del c. del General Riera i provocava ineficiències constants. Ara, amb la nova freqüència modificada, sols s'ha incrementat en 2 minuts el temps mitjà d'espera, però s'ha aconseguit millorar la qualitat del servei en direcció i o origen Establiments i Secar.

Altres actuacions
Dins d’aquest projecte, que sortirà ben aviat a licitació, dotat amb 1.715.063 euros i amb un termini d’execució de tres mesos, també hi ha altres millores del ferm previstes.

Una altra de les vies en què s’actuarà serà la carretera de Puigpunyent (Ma-1041), de la via de cintura (Ma-20) fins al camí dels Reis, on es millorarà l’asfalt d’uns 360 metres.

Per últim, en aquest pla de treball també s’inclou el carrer del Molí del Comte (Ma1042), entre la carretera d’Esporles i la carretera de Puigpunyent, amb un total de 2,4 quilòmetres.