Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

El Consell de Mallorca tindrà Oficina d’Atenció Ciutadana per a oferir el servei de transparència

El Consell de Mallorca tindrà Oficina d’Atenció Ciutadana per a oferir el servei de transparència

(10/02/2016)

Així ho ha anunciat el vicepresident segon i conseller de Presidència i Participació Ciutadana, Jesús Jurado, a la presentació de la futura oficina que gestionarà el servei de transparència i que vol oferir una nova eina a la ciutadania perquè pugui obtenir informació de les gestions, documents o propostes que es generen o que rep el Consell de Mallorca.

El servei de transparència s’encarregarà de dirigir i coordinar la implantació de les lleis d’administració electrònica i de transparència. A més de la seva vesant d’atenció al ciutadà que se centralitzarà en aquesta nova oficina.

Complint la Llei 19/2013, de transparència que es fonamenta en els dos eixos de publicitat activa i el dret d’accés a la informació pública, el Consell de Mallorca prepara la creació de l’Oficina d’Atenció Ciutadana amb l’objectiu que la ciutadania pugui exercir el dret a l’accés a la informació pública, continguts o documents que estiguin en poder de la institució insular i/o que hagin estat elaborats o adquirits en l’exercici de les seves funcions.

“La llei obliga a crear la oficina digital, però creiem que crear-la també de manera física és donar-li a tothom l’oportunitat d’exercir aquest dret, no només a qui té o sap manejar-se amb un ordenador. D’aquesta manera fem una passa més, per apropar-nos a la ciutadania, fent una institució més transparent i propera.” Ha assegurat Jurado durant la roda de premsa.

Per accedir a l’Oficina d’Atenció Ciutadana, en primer lloc, s’ha de fer una sol·licitud per accedir-hi omplint una fitxa amb les dades personals, la informació que se sol·licita, una adreça de contacte i la modalitat que es prefereix per accedir a la informació esmentada. 

A continuació es valorarà si hi ha algun tipus d’impediment (referint-nos al capítol III de la Llei 19/2013 de transparència) i, finalment, es tramitaràs i es donarà una resposta.  

I per gestionar de manera més correcta les sol·licituds, el Consell establirà sistemes integrals a tota la institució perquè millori la comunicació entre els departaments, també es publicaran de forma específica les competències de cada òrgan i, des de l’Oficina d’Atenció Ciutadana, es coordinaran totes les peticions, amb preferència per la via electrònica, tant per rebre-les com per publicar-les. I, finalment, es crearà un arxiu, electrònic i analògic de les respostes.

Un cop es tengui la resposta de la sol·licitud:

- Es notificarà en un termini màxim d’un mes des d’haver rebut la consulta.

- Es pot ampliar el termini a un mes més si el volum o la complexitat de la informació ho fa necessari, amb la notificació prèvia a la persona        sol·licitant.

 - En cas de denegar-hi l’accés, es donarà l’explicació o una alternativa en la modalitat de la sol·licitud. 
 - Les resolucions es podran recórrer davant la jurisdicció contenciosa administrativa i davant l’òrgan independent que determini la comunitat autònoma (temporalment serà el Consell Consultiu de les Illes Balears).