Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

null Patrimoni ofereix un nou projecte didàctic a centres de Mallorca

Patrimoni ofereix un nou projecte didàctic a centres de Mallorca

(10/03/2020)

El projecte l’ha duit a terme personal contractat a la convocatòria SOIB VISIBLES 2019.

Avui, la vicepresidenta i consellera de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística, Bel Busquets, i la directora insular de Patrimoni, Kika Coll, han presentat el Catàleg d’oferta d’itineraris d’Educació i Patrimoni, projecte duit a terme per personal contractat en la convocatòria SOIB VISIBLES 2019, amb l’objectiu de difondre als centres educatius diferents elements patrimonials de Mallorca, acompanyades de les tècniques i de la directora del SOIB, Ana Aguaded.

Segons ha explicat Busquets, l’oferta inclou un catàleg d’activitats amb quatre itineraris, ampliables en un futur pròxim, i material didàctic. Les visites previstes són:  a la ciutat romana de Pollentia i al conjunt etnològic de l’Hort d’en Copido; a la tafona de Son Torrella; al monestir de la Real, i al santuari posttalaiòtic de Son Corró i al poblat de navetes des Turassot. 

«Volem que l’alumnat conegui elements patrimonials que hem recuperat, que conservam i que volem difondre entre els més joves», ha dit la vicepresidenta, perquè «l’objectiu és facilitar una eina per fer arribar el patrimoni a l’alumnat més enllà de les aules».

L’itinerari, que està pensat per primària i ESO, consta d’una visita guiada per tècniques del Servei de Patrimoni Històric del Consell de Mallorca al lloc patrimonial pertinent. Cada itinerari preveu visitar un o diversos indrets d’interès. Tots són de fàcil accés. La visita guiada s’introdueix de manera lúdica i en arribar es dona la llibreta guia a cada participant que conté un full d’autoavaluació i de coavaluació. A més, les tècniques han preparat un material didàctic que inclou activitats per fer a l’aula, abans o després de la visita guiada. 

La premissa és la transversalitat: les explicacions de les visites, els continguts de la llibreta guia i del material didàctic s’adapten als currículums de primària i d’ESO i preveuen l’atenció a la diversitat.
Una vegada acabat l’itinerari, es convida a la classe a presentar un dossier amb els resultats de les tasques de les diferents activitats a la Direcció Insular de Patrimoni del Consell de Mallorca.

 

Oferta d’itineraris

Cercant, cercant... trobam Roma i els renous de l’hortet. Visita a la ciutat romana de Pollentia i al conjunt etnològic de l’Hort d’en Copido. Es mostra la ciutat romana i les seves aportacions a la societat. Seguidament es visita l’Hort d’en Copido. 

La tafona màgica. Visita a la tafona de Son Torrella. S’explica el funcionament d’una tafona tradicional, la importància que tenia en la producció d’oli i en l’economia d’una possessió en particular i a Mallorca en general. 

L’aigua que arriba al monestir. Visita a alguns dels racons més interessants del monestir de la Real, com són el claustre, la biblioteca i la sala capitular. Es passa per devora el molí hidràulic dels Dimonis i es fa una aturada a la canaleta que condueix l’aigua des de la síquia d’en Baster fins al safareig de la Real. 

Santuaris i habitatges a la prehistòria de Mallorca. Visita al santuari posttalaiòtic de Son Corró i al poblat de navetes des Turassot. Es dona a conèixer com era la vida dels pobladors de Mallorca a la prehistòria.

En aquest projecte hi treballen 2 tècniques historiadores contractades mitjançant la convocatòria de subvenció SOIB VISIBLES 2019-2020.

Dita convocatòria per a l'exercici 2019 està promoguda pel SOIB, pel fons de l'Estat a través de la Conferència Sectorial i pel Fons per afavorir l'Impuls del Turisme Sostenible (ITS), que va destinada a millorar l’ocupabilitat d’aquelles persones desocupades de llarga durada i majors de 30.