Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

Mallorca trasllada la seva essència a Madrid

Mallorca trasllada la seva essència a Madrid

(24/01/2024)

El Consell de Mallorca organitza un esdeveniment de promoció per donar a conèixer els elements bàsics de la seva identitat

Amb motiu de la celebració de la fira internacional de turisme Fitur a Madrid, el Consell de Mallorca i la Fundació Mallorca Turisme (FMT) han organitzat un complet programa d'activitats entre les quals s'ha duit a terme en la jornada inaugural de la fira una acció promocional dirigida a una àmplia representació del sector turístic nacional.

El president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés, ha estat l'amfitrió d'una vetllada en la qual, sota la denominació “Mallorca en essència”, s'ha duit a terme una acció basada en conceptes que identifiquen l'illa de manera especialment singular com és la seva gastronomia a base de producte local, elements de la cultura i artesania més arrelats.

L'objectiu de l'acció ha estat demostrar que Mallorca és un excel·lent destí per visitar perquè també és un lloc meravellós per viure. I d'aquí emana la nova línia de gestió turística, de la necessitat de generar la millor de les convivències entre els dos conceptes: lloc turístic i de residència; amfitrions i visitants.

Galmés ha estat acompanyat durant l'esdeveniment per la vicepresidenta del Consell i consellera de Cultura i Patrimoni, Antònia Roca, el conseller de Turisme, José Marcial Rodríguez, la directora insular de Turisme per a la Demanda i la Sostenibilitat, Susanna Sciacovelli, la directora per a l'Oferta i la Qualitat, Clara del Moral, i el director per a la Governança i la Sostenibilitat, Pedro Mas, per part del Consell de Mallorca.

En aquesta experiència han participat un total de 80 comensals que han generat una simbiosi entre els dos conceptes: representants del sector turístic que genera indústria a l'illa, així com del teixit socioeconòmic de l'illa, han compartit vetllada amb destacats representants del turisme que genera indústria a Mallorca. D'aquesta manera, perfils altament prescriptors han conegut de primera mà les línies fonamentals de la nova gestió turística que es duu a terme des del Departament de Turisme i la Fundació Mallorca Turisme del Consell de Mallorca.

El Compromís per un Turisme Responsable, presentat en la fira WTM 2023 que es va celebrar el mes de novembre passat a Londres és el full de ruta d'aquesta nova perspectiva que es va materialitzant de manera coordinada a través de diferents iniciatives algunes de les quals, precisament, s'aniran revelant al llarg dels pròxims dies a Fitur.

Els assistents a aquest esdeveniment han pogut conèixer també de primera mà algunes de les línies d'acció, ja que ha estat present en el sopar Andy Stalman, un dels majors experts en brànding internacional que està col·laborant en la nova estratègia de Mallorca.

Entre altres línies d'acció, destaca el canvi de concepte: d'una promoció basada en la publicitat tradicional a una altra de marcat caràcter sociològic, en la qual conèixer l'opinió i expectatives dels mercats es conjuga amb les necessitats de convivència i qualitat de vida per als residents.

I tot això amb la finalitat de mantenir l'essència, la identitat de Mallorca en clau de protecció, regeneració i preservació.

Els ingredients
Els qui han viscut l'experiència Mallorca en essència han pogut degustar plats amb producte local elaborats per dos xefs mallorquins amb Estrella Verda Michelin, Maca de Castro i Andreu Genestra. Tots dos sumen 11 estrelles al llarg de les seves respectives carreres.

Així mateix, hi ha hagut representació dels vins de l'illa, amb una degustació seleccionada per Vi de la Terra. I s'ha comptat amb la col·laboració de Túnel per a l'elaboració d'alguns còctels amb autèntic sabor mallorquí.

La identitat local també ha estat representada per elements tan propis i tradicionals com les teles de llengües, decoració de Gordiola o l'ametlla mallorquina. L'objectiu ha estat crear un espai en el qual es recreessin alguns dels elements més significatius de la riquesa local. 

L'esdeveniment ha finalitzat amb una actuació del cantant mallorquí Jaume Anglada.

Els convidats
Actors mallorquins que triomfen en el panorama nacional i internacional, responsables de cadenes hoteleres i empreses mallorquines, representants de companyies aèries, de turoperadors o d'entitats internacionals dedicades al turisme. L'experiència Mallorca en essència ha consistit a interactuar, generar networking per a construir junts un futur basat en la convivència de la cultura, l'oci, la sostenibilitat i el respecte per l'entorn.