Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

Vés enrere La Fundació Mallorca Turisme incrementa el seu pressupost per desenvolupar actuacions que contribuiran a allargar la temporada turística del 2022

La Fundació Mallorca Turisme incrementa el seu pressupost per desenvolupar actuacions que contribuiran a allargar la temporada turística del 2022

(06/11/2021)

El Patronat de la Fundació Mallorca Turisme ha aprovat el seu Pla d’Actuació 2022, que comptarà amb un pressupost de 8,3 milions d’euros, el que suposa un increment d’un 30 % aproximadament respecte a 2021. Això demostra, per tant, l’esforç del Consell de Mallorca per donar suport a la indústria turística illenca en un any per consolidar la recuperació econòmica. 

Les accions previstes per a l’any 2022 estan emmarcades en el Pla Estratègic de Turisme de Mallorca 2020-2023, i se centraran principalment en allargar la temporada turística i especialitzar l’illa en els productes estratègics: esports, prèmium, MICE, turisme de rodatges, gastronomia, naturalesa, cultura i art. Així, se seguirà el full de ruta de promoció digital i audiovisual, sostenible i específica de producte.

En aquests sentit, es continuaran fent passos en la millora del posicionament digital de la marca Mallorca i, alhora, en la promoció turística digital de la destinació, dins un món i en un moment que, després de la pandèmia, la digitalització és clau. Se’n veuran beneficiats  el web institucional i promocional, les xarxes socials i el butlletí informatiu, a més d’altres canals externs. 

Precisament, una de les actuacions principals serà la línia de comàrqueting, iniciada el 2020, i en la qual es continuaran prioritzant les insercions en entorns tecnològics, fonamentalment webs, xarxes socials, campanyes a Google Display, campanyes de contingut de marca, butlletins d’informació i televisió. Aquesta col·laboració publicoprivada es va iniciar el 2020 i concentren la promoció del destí en els productes i segments prioritaris per a Mallorca. 

El conseller de Turisme i Esports, Andreu Serra, ha afirmat que «per allargar temporada i diversificar producte turístic és imprescindible la col·laboració publicoprivada». A més, ha volgut destacar el caràcter «flexible de totes les accions plantejades en el Pla d’actuacions 2022, perquè així es puguin fer els canvis i adaptacions necessaris segons les circumstàncies imprevisibles que es puguin presentar». 

També «per mantenir-nos al dia de la situació en els mercats d'origen dels turistes i poder detectar les necessitats de promoció, «mantindrem una comunicació i unes relacions públiques permanents a través del servei d’agències en origen. Comptam amb 4 agències que actuen com a delegacions de Mallorca a Alemanya, la Gran Bretanya, els països nòrdics i Espanya i en tindrem una altra en el mercat francòfon», ha conclòs Serra.

Un dels majors esforços pressupostaris que es duran a terme és en la convocatòria de diferents línies de patrocinis i subvencions, que permetrà donar suport a esdeveniments d’iniciativa privada de fort impacte nacional i internacional. Així, es patrocinaran grans esdeveniments (1 milió d’euros), esdeveniments de menys envergadura (300.000 euros) i festivals audiovisuals (300.000 euros).

A banda d’aquesta convocatòria general de patrocinis d’esdeveniments, que suma un  total d’1,6 milions d’euros, diverses entitats rebran ajudes de fins a 150.000 euros per organitzar actes de rellevància especial per allargar la temporada i diversificar el producte turístic, com pot ser el Road to Mallorca de golf, la fira de luxe  Do Not Disturb o el campionat d’Espanya de ciclisme a Mallorca.

També cal esmentar que la Fundació Mallorca Turisme convocarà ajudes als ajuntaments per organitzar activitats amb repercussió turística per una quantia total de 200.000 euros.

A més a més, vist l’èxit de les quatre convocatòries del programa d’estades turístiques Gaudeix l’illa per allargar temporada, es planteja una nova edició per a persones grans de cara a la primavera (450.000 euros).

Fires i press trips

Per descomptat, la Fundació Mallorca Turisme mantindrà la seva presència a fires nacionals i internacionals especialitzades en producte, a mercats consolidats així com a emergents i a aquells que mostren signes de ser susceptibles de viatjar cap a Mallorca. La previsió és assistir a 25 fires, a més de l’assistència de la Mallorca Film Commission a festivals i mercats audiovisuals.

Igualment, com que s’ha constatat que la millor manera de mostrar l’illa és a través d’ambaixadors clau, es continuarà amb les col·laboracions amb agents de viatge, mitjans de comunicació, influenciadors i prescriptors de producte a través de roadshows, workshops, press trips i fam trips nacionals i internacionals.

Observatori de Turisme Sostenible

Des d’aquest 2021 Mallorca és una de les 30 destinacions de tot el món que compta amb un Observatori de Turisme Sostenible. Formar part de la xarxa d’observatoris suposa participar en un sistema que proporciona eines de seguiment puntual, sistemàtic i regular del rendiment i de l’impacte turístic. El 2022, s’haurà d’executar la primera fase del sistema d’intel·ligència turística (SIT) per a l’Observatori.

Mallorca Film Commission

Finalment, la Fundació, a través de la Mallorca Film Commission, desenvoluparà actuacions per estimular la indústria audiovisual, promocionar l’illa com un plató de rodatges i potenciar la seva imatge turística. Per això, es mantenen les subvencions al foment del sector audiovisual i els patrocinis de rodatges.