Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

Vés enrere La Direcció Insular d’Emergències es reuneix amb batles, policia local i tècnics municipals per millorar la coordinació en l’actuació en cassos d’emergència

La Direcció Insular d’Emergències es reuneix amb batles, policia local i tècnics municipals per millorar la coordinació en l’actuació en cassos d’emergència

(24/05/2022)

A la trobada s’ha presentat el Protocol d’Actuació conjunta entre els Bombers de Mallorca i les policies locals als incendis urbans.

La Direcció Insular d’Emergències s’ha reunit avui dematí amb diferents batles, policia local i tècnics de diferents municipis per millorar la coordinació entre els Bombers de Mallorca i els consistoris en l’actuació en cassos d’emergència. La jornada l’ha obert el conseller d’Hisenda de Funció Pública, Josep Lluís Colom, a la que també ha assistit el director insular d’Emergències.

El conseller Josep Lluís Colom ha volgut destacar que «aquesta reunió és una presa de contacte amb els ajuntaments per explicar la feina que es fa des de la Direcció Insular d’Emergències i des del servei dels Bombers de Mallorca. Els hi volem transmetre tots els procediments i els protocols que estan establerts, i mantenir una comunicació directa i constant amb els ajuntaments per maximitzar la coordinació en les actuacions que es puguin fer».

Els Bombers de Mallorca presten un servei municipal als ajuntaments i cal que estiguin coordinats amb els consistoris per poder oferir un servei ràpid i eficient. Per això són essencials aquest tipus de reunions, per coordinar les actuacions de tots els actors implicats amb l’objectiu d’obtenir una major eficiència, a més de treballar per millorar aspectes concrets.

A la trobada d’avui el servei dels Bombers de Mallorca han presentat el Protocol P ORG 05/2019 d’Actuació conjunta entre els Bombers i les policies locals als incendis urbans. Aquest protocol estableix quina és la responsabilitat de cada cos i administració, quines tasques ha de realitzar cada entitat en un cas d’incendi urbà, a més de presentar millores i actualitzacions en el protocol d’actuació. 

Per altra banda, també s’ha presentat el nou informe de situació que realitzen els Bombers de Mallorca després d’un incendi urbà. En ell es fan tota una sèrie de recomanacions d’actuació per als consistoris i la policia local, i quines mesures cautelars s’han d’aplicar després d’un incendi urbà.

Durant la reunió els Bombers de Mallorca també han presentat la Memòria d’actuació de 2021, que reflexa el retorn al nivell d’activitat prepandèmia. Durant l’any passat els Bombers van fer 5.743 actuacions, tot i que es van reduir el nombre d’incendis, 1.890 en total. Una dada a destacar és l’increment de les accions de prevenció en més d’un 40 %, fins les 915, que demostra el compromís de la Direcció Insular d’Emergències d’impulsar les actuacions preventives i de promoció de l’autoprotecció. Per altra banda, els Bombers de Mallorca han mantingut el temps mitjà de resposta en els avisos d’incendi i que és de 12 minuts i 56 segons, des de la sortida del parc.

La Direcció Insular d’Emergències segueix amb la seva aposta de donar un impuls amb més i millors infraestructures per al Servei dels Bombers de Mallorca als municipis de l’illa. Per una banda està la reforma integral del parc de bombers de Manacor, i se segueix fent feina per construir el nou parc de bombers de Santanyí, el novè dels bombers. Així mateix, segueix endavant el projecte de reagrupació de tota la prefectura del Servei de Bombers a una seu nova a Marratxí.