Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

Galmés presenta a la World Travel Market de Londres el Compromís de Turisme Responsable de Mallorca

Galmés presenta a la World Travel Market de Londres el Compromís de Turisme Responsable de Mallorca

(06/11/2023)

Suposa el punt de partida d’una estratègia nova de gestió turística basada en un canvi en el model de promoció i posicionament de Mallorca a l’exterior

L’OMT, primera entitat que s’hi adhereix mitjançant la signatura de la directora executiva, Natalia Baiona

El president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés, acompanyat pel conseller de Turisme i president de la Fundació Mallorca Turisme (FMT), José Marcial Rodríguez Díaz, i de la directora de Turisme per a la Demanda i l’Hospitalitat i vicepresidenta i directora de la FMT, Susanna Sciacovelli, han presentat avui matí a la World Travel Market (WTM) de Londres el Compromís de Turisme Responsable de Mallorca, un manifest que suposa el punt de partida d’un canvi en el model de promoció i posicionament de Mallorca a l’exterior i que s’implantarà durant aquesta legislatura.


El Compromís —pledge en la denominació en anglès—, és un manifest que suposa una perspectiva nova en el disseny estratègic del turisme a Mallorca i que implica tots els elements del sector, així com els residents i els turistes que ens visiten. 


En la presentació, duita a terme en el context de la fira turística que té lloc a Londres, el president del Consell ha destacat que «a mesura que evoluciona el panorama mundial dels viatges, també ho ha de fer el nostre enfocament del turisme, i aquest pledge és la nostra proposta de canvi de model de promoció, comunicació i gestió de marca». «El Compromís contribuirà a fer que Mallorca mantengui intacta la seva reputació com una dels millors destinacions de tot el Mediterrani», ha assegurat davant els mitjans.


Per part seva, el conseller de Turisme ha destacat que aquest és un «pla de posicionament cap al futur que posarà l’accent en dues àrees fonamentals: el brànding i el contingut promocional. Es tracta d’un reposicionament de marca que reconeix la importància de la sostenibilitat i les pràctiques de viatge responsables, no només per preservar la bellesa natural i els tresors culturals de Mallorca, sinó també per garantir la prosperitat a llarg termini de la nostra illa i el benestar de les nostres comunitats locals».


El Compromís s’estableix com a referent del missatge a l’exterior per a tot aquell que visiti Mallorca, però també hi vincula el teixit social de l’illa. La finalitat: establir una convivència conscient de turistes i residents, partint d’una consciència comuna i d’un referent únic: Mallorca, una illa privilegiada que «entre tots hem de contribuir a protegir».


Això implica també, ha destacat Rodríguez, «que els esforços per promocionar el destí, dotar-lo d’una major qualitat i posicionar-lo en un mercat cada vegada més competitiu i global, s’han de veure recolzats per un canvi en el model de promoció que permeti veure Mallorca des de l’exterior com un lloc on predomina el turisme responsable». 


Abraçar un futur més sostenible i responsable del turisme a la nostra illa requereix una «col·laboració estreta amb institucions locals i internacionals, els nostres socis turístics de llarg recorregut i amb el suport de visitants i residents» i es doni forma als viatges a Mallorca «d’una manera que equilibri les necessitats tant dels viatgers com del nostre entorn», ha afirmat el conseller.


El Compromís


La directora de Turisme per a la Demanda i l’Hospitalitat, Susanna Sciacovelli, ha destacat per part seva que «el manifest reflecteix els elements principals que componen un territori sostenible, integrarem la indústria turística en un entorn local delicat i limitat, que conviu amb una societat única per la seva idiosincràsia i riquesa històrica, patrimonial i cultural».


Sciacovelli ha destacat que el pledge resumeix i destaca les principals àrees en les quals es pretén incidir i agrupa vuit àmbits d’acció, tots ells vinculats a alguns dels objectius de desenvolupament sostenible de l’Agenda 2030:


«Mallorca serà durant un temps el nostre lloc. Cuidem-la com una llar.» Recordar la importància de la cura i protecció del territori mitjançant comportaments cívics de neteja i recollida dels residus que es generin.


«Aprecia i protegeix la naturalesa, ho reflectirà.» Proposa gaudir de l’entorn natural únic de l’illa, sempre amb respecte i atenció a les normes.


«Les petjades de moments inoblidables seran l’única cosa que deixis.» Es recorda la importància de minimitzar l’impacte ecològic, fonamentalment amb un consum responsable dels recursos naturals.


«El local és la clau. Compra, consumeix i viu localment.» Implica tot allò que suposa consumir producte local, tant gastronòmic com artesanal.


«Observa la vida marina. Fes-hi només fotos, no matis més que el temps.» Es promou una atenció especial a tenir cura del delicat fons marí.


«Rs per a protegir el medi ambient; reutilitza, redueix i recicla.» Impulsa la reducció del consum d’elements més contaminants com el plàstic. Indueix a la pràctica del reciclatge en tot allò que es generi.


«Comunitats de cor. Hostes glocals: turista global, cor local.» Mallorca és la llar comuna de qui hi viu i de qui la visita, el respecte i la cura és responsabilitat de tothom.


«Ànima d’un destí meravellós per viure i, al mateix temps, visitar.» S’incita a participar i adherir-se al Compromís; tots, residents, visitants, xarxa econòmica i social, sector turístic emissor… tots som responsables d’una Mallorca protegida per a les generacions futures.


La presentació del Compromís s’acompanya d’una campanya de màrqueting i comunicació que comença avui al Regne Unit, amb motiu de la presentació a la WTM, i que s’anirà desenvolupant a tots els països emissors per a l’illa. A més d’accions a mitjans de comunicació destacats, també s’ha dissenyat una estratègia per a les xarxes socials i accions directament en col·laboració amb les principals companyies aèries, operadors turístics i OTA perquè la xarxa de difusió del pledge sigui el més àmplia possible.


Suport internacional


El manifest ja ha rebut el suport dels principals agents i operadors turístics del Regne Unit i la direcció insular de Turisme ha duit a terme en les darreres setmanes una ronda de contactes amb els principals interlocutors per presentar-los la iniciativa. La resposta unànime ha estat una acollida excel·lent, ja que tots coincideixen que és la plasmació d’un interès comú: treballar de manera coordinada en un turisme conscient i respectuós.
L’Organització Mundial del Turisme, a través de la seva directora executiva, Natalia Baiona, ha estat la primera entitat a signar l’adhesió al Compromís de Turisme Responsable de Mallorca. 


L’OMT, com a ens de lideratge i suport al sector en la promoció del coneixement i les polítiques de turisme a tot el món, s’ha convertit d'aquesta manera en el primer signant del pledge de Mallorca.


Amb la presentació pública i les primeres signatures, aquest Compromís ha iniciat una trajectòria que s’anirà nodrint d’accions estratègiques per, tal com indica el document principal, dur a terme un «viatge transformador cap a un futur més brillant i sostenible per a la indústria turística de Mallorca». La proposta implica que l’experiència es faci conjuntament, «junts, podem donar forma a un món on els viatgers experimentin la màgia de Mallorca i, al mateix temps, preservin el seu encant únic per a les generacions esdevenidores».
 

Més informació: www.mallorcapledge.com