Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

Cladera: "Redefinim el nostre pla estratègic 2020-2023 i el convertim en un pla de reactivació del sector turístic per ser líders en destinació segura"

Cladera: "Redefinim el nostre pla estratègic 2020-2023 i el convertim en un pla de reactivació del sector turístic per ser líders en destinació segura"

(30/04/2020)

La Presidenta ha obert NexMallorca, un seminari online per debatre sobre l’estratègia de promoció després de la COVID-19 en què han participat 370 persones

Un total de 370 persones han participat a la segona convocatòria, aquesta vegada en línia, de NexMallorca, un fòrum de debat que sorgeix per generar espais de participació oberts a tot el sector. De fet, els participants són representants hotelers, touroperadors, regidors de municipis, agències de viatges i altres empreses turístiques. Amb aquest encontre s’han pogut recaptar opinions i aportacions al Pla de promoció turística de Mallorca que, cal recordar, està sent revisat i reformulat per atendre la conjuntura actual i els canvis que la pandèmia suposarà en el desenvolupament de la indústria turística.

La presidenta del Consell, Catalina Cladera, ha estat l’encarregada d’obrir la jornada en línia que ha comptat amb la presència del conseller de Turisme i Esports, Andreu Serra, la directora general de Turisme del GOIB, Rosana Morillo. Ha presentat l’estat actual del Pla el director del projecte de Pla estratègic, Antoni Viadern.

“Redefinim el nostre pla estratègic 2020-2023 i el convertim en un pla de reactivació del sector turístic que tengui la seguretat com element clau. No oblidam la qualitat, ni la sostenibilitat, però hem de treballar per ser líders com a destinació segura” ha assegurat la presidenta Cladera en la seva intervenció amb relació al pla estratègic de turisme, inclòs en el pla de reactivació econòmica i social que està elaborant el Consell de Mallorca.

“Som conscients que és una situació molt complexa que requereix un gran esforç d’adaptació i que hi ha incerteses, però ara estam més aprop que fa una setmana en allò que dèiem de no donar per perduda la temporada. És hora de treballar plegats per arrencar de forma gradual, prudent i segura”, ha dit la Presidenta. “Hi haurà un abans i un després en la forma de viatjar i fer turisme, però no renunciam ni a nous mercats ni a nous productes. Necessitarem activar-nos com a destinació intel·ligent i ens adaptarem plegats a les noves exigències que requerirà la nova realitat” ha apuntat.

Precisament, la necessitat que Mallorca sigui una destinació líder en seguretat sanitària per mantenir un clima de confiança cap als nostres mercats emissors ha estat un dels principals aspectes tractats en aquest encontre virtual i en el qual han coincidit els participants.

Tot i que el punt de partida afavoreix l’illa, un dels territoris amb menor impacte del virus, l’avenç cap el que ja s’anomena com a “nova normalitat” necessita de l’estricta aplicació de paràmetres que, sota estrictes indicadors científics, ens atorguin la màxima credibilitat. En aquest sentit, s’ha valorat el fet que, tot i estar encara a l’espera del que indiquin els diferents comitès científics, Mallorca s’ha d’anar preparant per estar en primera línia de sortida quan es creïn les eines de certificació sanitàries adients.

Els assistents no tan sols han escoltat les propostes elaborades després d’intenses setmanes d’estudi de la nova situació i projecció de possibles escenaris, sinó que també han participat activament a través d’un temps de torn de paraules.

Per tal de recopilar el major volum d’informació possible d’una manera directa i senzilla, s’han utilitzat diferents eines tecnològiques a través de les quals s’han realitzat enquestes d’opinió sobre l’orientació de la promoció i gestió turística de l’illa: quin tipus productes caldrà oferir, a quins públics prioritàriament i a través de quins canals son, entre d’altres, algunes de les qüestions testades.

 

Seminaris de producte

Cal destacar que aquesta tasca d’anàlisi i debat sobre el turisme a Mallorca continuarà, a partir del 5 maig, mitjançant una sèrie de seminaris en línia centrats en cinc dels productes turístics estratègics de Mallorca: Gastronomia, MICE, Esports, Premium i Cultura.

Per a cada cas, es comptarà amb la presència de tres experts en la matèria que, a través de preguntes d’un moderador, aniran desgranant els aspectes més importants de la situació actual del sector i de les iniciatives en marxa per sortir de la crisis sanitària tan prest com sigui possible, una vegada s’aixequin les restriccions i confinaments actuals.

Entre els experts participants hi haurà Koldo Royo, Macarena de Castro, Margalida Amat i Margalida Socias (gastronomia); Asun Prats, Manolo Molina, Pedro Homar i Ramon Vidal (MICE); Fernando Fernández, Jennifer Mulet i Thais Villadoniga (esports); Cristina Zaforteza, Jaume Ripoll i Pilar Rubí (cultura); i Cristina Garcia, Mar Suau i Maria Renart (luxe).

En aquestes convocatòries també hi ha establert un espai de preguntes i intervencions per part del públic assistent, per tal de que siguin el més oberts i profitosos possible.

Tota la informació al respecte, els programes definitius així com actualització del dades es podrà seguir puntualment a través de les xarxes socials del Departament de Turisme i Esports.