Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

null El Ple aprova de forma definitiva el Reglament de desenvolupament en matèria d’activitats no permanents de recorregut a Mallorca

El Ple aprova de forma definitiva el Reglament de desenvolupament en matèria d’activitats no permanents de recorregut a Mallorca

(23/05/2019)

La nova normativa permet que l’autorització pugui condicionar la realització de l’activitat una data diferent de la que proposa el sol·licitant. A més, crea la Comissió de Cooperació per millorar la coordinació interadministrativa.

El Ple extraordinari del Consell de Mallorca ha aprovat per unanimitat i de manera definitiva aquest dijous el Reglament de desenvolupament en matèria d’activitats no permanents de recorregut en l’àmbit de Mallorca, de la Llei 7/2013, de règim jurídic d’instal·lació, accés i exercici d’activitats a les Illes Balears.

Aquest Reglament té com a objectiu assegurar una intervenció adequada de les administracions competents per a una planificació correcta, garantint la coordinació i l’establiment d’un ordre de prioritats atenent a l’interès general. 

Uns dels canvis principals que introdueix el Reglament és el que afecta la programació de les autoritzacions, ja que es preveu que l’autorització pugui condicionar la realització de l’activitat en una data diferent de la que proposa el sol·licitant. És a dir, dona la possibilitat de programar la realització de les activitats autoritzades. 

La consellera de Territori i Infraestructures del Consell de Mallorca, Mercedes Garrido, ha assegurat durant el Ple que «volem que totes les proves del pròxim any ja compleixin amb aquest Reglament i per això la urgència de la seva aprovació». Cal destacar que anualment a Mallorca s’han d’autoritzar un centenar de proves esportives d’aquestes característiques, tant municipals com supramunicipals. 

El calendari d’activitats
Pel que fa al calendari d’activitats, que preveu els dies disponibles cada any per fer les proves esportives, s’elaborarà a partir dels criteris d’autorització o l’ordre de prioritat d’activitats aprovats, així com els criteris de la Direcció General de Trànsit. 

D’aquesta manera, el Consell i els ajuntaments corresponents es coordinaran per aprovar el calendari d’activitats l’últim trimestre de l’any anterior a la realització de les proves. A més, les federacions esportives i altres entitats organitzadores hauran de demanar l’autorització a la institució insular el segon trimestre de l’any anterior a la celebració de la prova. 

La Comissió de Cooperació en Matèria d’Activitats no Permanents de Recorregut
El Reglament planteja la creació de la Comissió de Cooperació en Matèria d’Activitats no Permanents de Recorregut, per millorar la comunicació interadministrativa i aconseguir la màxima coordinació.

D’aquesta manera, es crea un grup de treball permanent amb la funció d’assessorar, elaborar estudis, informes i propostes, a més de participar en l’elaboració dels criteris d’autorització i el calendari d’activitats. 

La Comissió de Cooperació estarà presidida pel conseller executiu titular del Departament de Territori i Infraestructures i hi podran assistir, segons el contingut de la reunió, representants de la Prefectura Provincial de Trànsit de les Illes Balears, un representant dels ajuntaments afectats, federacions esportives implicades, altres entitats que promoguin la realització d’activitats no permanents menors de recorregut i administracions o entitats que la Comissió estimi pertinents.