Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

El Consell mobilitza un milió d’euros en una campanya de descomptes per la compra de productes artesans, ecològics, amb Denominació d'Origen o Indicació Geogràfica Protegida de Mallorca

El Consell mobilitza un milió d’euros en una campanya de descomptes per la compra de productes artesans, ecològics, amb Denominació d'Origen o Indicació Geogràfica Protegida de Mallorca

(14/03/2023)

La presidenta Cladera i el conseller Alzamora destaquen que la campanya no només tindrà un impacte econòmic sinó que també hi haurà beneficis mediambientals

La presidenta del Consell, Catalina Cladera, i el conseller de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, Jaume Alzamora, han presentat avui a Manacor la campanya d'estímul del comerç local i dels productes artesans, ecològics, amb Denominació d'Origen o Indicació Geogràfica Protegida de Mallorca, mitjançant els «Bons descompte Producte de Mallorca» . La iniciativa, segons ha explicat Cladera, s'emmarca dins de l'escut social de 22 milions d'euros que desplegat per la institució insular en forma d'ajudes dirigides a joves, famílies, persones majors, sector cultural, empreses i autònoms, amb la intenció d'alleugerir l'augment generalitzat dels preus.

Aquesta campanya posarà en circulació bons de descompte per a l'adquisició de productes ecològics que tenguin la corresponent certificació del Consell Balear de la Producció Agrària Ecològica (CBPAE), productes elaborats per artesans en possessió de qualsevol de les acreditacions que concedeix la Direcció Insular de Comerç i Artesania i productes protegits per alguna de les Denominacions d'Origen (DO) o Indicacions Geogràfiques Protegides (IGP) pròpies de l'illa de Mallorca. Els bons són vàlids als 142 establiments adherits (es poden consultar al web www.bonsmallorca.cat) i bescanviables a partir d'avui mateix. Hi ha un límit de 5 bons per persona i cada bo suposa un descompte de 20 euros per cada 40 de compra.

Durant la presentació la presidenta Cladera ha destacat que "aquests bons s'emmarquen en el paquet d'ajuts a famílies, empreses i treballadors que el Consell ha activat per alleugerir els efectes de la pujada de la inflació, i en aquest cas, amb una doble funció, perquè tant ajudam al consumidor en la seva compra dr producte de Mallorca i ecològic, sinó que estimulam l'economia local a tots els municipis de Mallorca, amb un suport extra al nostre teixit comercial i productiu".

Impacte econòmic

El conseller de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, Jaume Alzamora ha explicat que amb aquesta campanya el Consell de Mallorca mobilitza un milió d'euros que, en realitat "tindrà un impacte real directe de dos milions d'euros, ja que el que posam en circulació són bons amb un descompte de 20 euros per cada compra de 40. És a dir, subvencionam la meitat de les compres i, per tant, es duplica el volum de negoci". No obstant això, segons Alzamora, la campanya d'aquests bons de compra podria tenir un impacte econòmic superior, ja que "l'experiència ens diu, per altres campanyes, que la gent aprofita i acaba fent una despesa lleugerament major", ha detallat.

Alzamora també ha detallat que la campanya ha estat concebuda en un moment d'inflació desbocada, provada en part per la guerra a Ucraïna, que ha influït directament en l'increment dels preus d'alguns productes. Un increment de preus i canvi d'hàbits de consum que afectat de manera directa en el producte de Mallorca. Així, ha incidit, "dinamitzam el compte de resultats d'autònoms, pimes, cooperatives i artesans amb una campanya que només subvencionam la compra dels productes artesans, ecològics, amb Denominació d'Origen o Indicació Geogràfica Protegida de Mallorca. Això vol dir que xerram de producte de Mallorca, de kilòmetre zero. El producte de recorregut curt té un avantatge sobre l'economia local: genera llocs de feina, reverteix directament i els doblers que mou queden aquí", ha emfatitzat Alzamora.

El valor afegit de la campanya

Finalment, Alzamora ha explicat que tot i que la campanya té clara component econòmica, al darrere del foment i l'impuls del producte local hi ha un benefici mediambiental. "Les produccions locals són més tradicionals, menys agressives amb el medi ambient i s'utilitzen també mecanismes més sostenibles. No és el mateix, ja que els trasllats són menors i la càrrega de contaminació i producció de CO2 és menor", ha conclòs.

Vídeos

manacor