Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

El Consell de Mallorca avança en la simplificació de tràmits administratius integrant-se en el servei de «Mi carpeta ciudadana»

El Consell de Mallorca avança en la simplificació de tràmits administratius integrant-se en el servei de «Mi carpeta ciudadana»

(25/01/2024)

Es tracta d’una aplicació en línia que facilita i agilitza les gestions entre les diferents institucions

Ja es poden fer tots els tràmits administratius del Consell de Mallorca a través de l’aplicació «Mi carpeta ciudadana». La institució insular s’ha adherit a l’espai personal en línia de l’Administració General de l’Estat. D’aquesta manera es podran fer tots els tràmits del Consell des d’una sola aplicació, facilitant i agilitzant les gestions de la ciutadania, deixant-los en un sol clic.

«Mi carpeta ciudadana» és un lloc web creat per l’Administració General de l’Estat on es pot trobar tota la informació que és a disposició de l’Administració. D’aquesta manera es modernitza la relació entre el ciutadà i l’Administració pública, però, sobretot, s’aconsegueix que sigui molt més àgil, senzilla i propera.

El director insular de Modernització, Transparència i Innovació, Josep Cerdà, ha destacat que el Consell de Mallorca és una de les tres institucions de les Illes Balears que s’han afegit a la plataforma «Mi carpeta ciudadana». «És una manera de no haver de visitar mil pàgines per dur a terme qualsevol de les gestions relacionades amb l’Administració que necessita fer una persona i trobar-les en un mateix lloc» ha explicat Cerdà. A més, ha afegit que forma part dels acords de govern «apostar per eliminar l’excés de burocràcia per aconseguir tenir un Consell eficient i més proper, i estam treballant per a això».

Aquesta aplicació permet comunicar-se de manera senzilla i àgil amb qualsevol de les entitats públiques que s’han adherit a la plataforma. Hi podem trobar informació o gestionar assumptes relacionats amb subvencions, beques, registres, llicències, prestacions socials, autoritzacions, ajuts, entre d’altres. També es poden sol•licitar i consultar cites prèvies, presentar escrits o sol•licituds i rebre informació sobre expedients. A més, es pot configurar l’aplicació per rebre avisos o alertes sobre les notificacions pendents.

Els àmbits que es poden consultar des de l’aplicació són: educació i formació, ciutadania, treball i prestacions, salut i assumptes socials, situació personal i familiar, vehicles i transports, habitatge i transparència.

L’objectiu és que totes les administracions se sumin a aquest projecte, perquè els ciutadans puguin gestionar tots els seus tràmits des d’un sol lloc web o aplicació. Des del Consell de Mallorca s’encoratja la resta d’organismes autònoms i consorcis que treballen amb la plataforma SECIM a adherir-s'hi.

Com utilitzar «Mi carpeta ciudadana»

La plataforma està disponible tant al portal web (carpetaciudadana.gob.es) com a l’aplicació (disponible per a iOS i Android). La versió d’ordinador compta amb un assistent virtual per facilitar-ne l'ús. Per accedir-hi, es pot fer servir Cl@ve, el DNI electrònic, qualsevol certificat electrònic reconegut, Cl@ve PIN o Cl@ve Permanent.

Vídeos

Mi carpeta ciudadana