Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

El Consell de Mallorca acorda avançar l’execució de la reforma de la carretera ses Salines - Colònia de Sant Jordi per millorar-ne la seguretat

El Consell de Mallorca acorda avançar l’execució de la reforma de la carretera ses Salines - Colònia de Sant Jordi per millorar-ne la seguretat

(08/01/2015)

El Ple de la institució ha aprovat per unanimitat incorporar l’actuació del condicionament de la Ma-6100 a la fase 1 del Pla director sectorial de carreteres

El Ple del Consell de Mallorca, presidit per Maria Salom, ha aprovat avui per unanimitat de tots els grups polítics incorporar  l’actuació del condicionament de la carretera ses Salines-Colònia de Sant Jordi (Ma-6010) a la fase 1 del Pla director sectorial de carreteres per executar-la enguany vista la necessitat de millorar la seguretat de la via. Aquesta actuació estava prevista a la fase 2 del Pla director, dins els projectes prevists entre els anys 2017 i 2024.

D’aquesta manera, el Departament d’Urbanisme i Territori dóna prioritat a la reforma integral de la carretera, en concret des de la sortida del nucli urbà de ses Salines fins a la intersecció amb la Ma-6040. El conseller Mauricio Rovira ha justificat avui al Ple la necessitat d’avançar l’execució de la millora per les característiques de la carretera, les corbes i els murs que la rodegen que la fan més perillosa. «L’Ajuntament de ses Salines també ha demanat avançar el condicionament de la carretera», ha manifestat Rovira.

La intensitat mitjana diària de la carretera supera ja els 6.800 vehicles al dia, i a l’estiu aquest trànsit s’intensifica bastant més per la connexió amb una important  zona costanera de l’illa. A més, l’augment de la demanda turística ciclista fa més perillós encara aquest tram de la carretera que actualment no compta amb vorals. Aquesta darrera dècada, la carretera ha estat escenari d’11 accidents amb víctimes. 

Les característiques dels seu traçat són  inferiors a les exigides per la normativa de carreteres. De fet, la calçada té una amplària mitjana de 6,4 metres, amb trams de només 5,5 metres, i pràcticament no té vorals ni bermes perquè les parets de tancament de les finques estan aferrades a la plataforma en ambdós costats. La Norma 3.1-IC estableix una amplària de calçada de 7 metres, vorals d’1,5 metres i bermes mínimes de 0,75 metres.

Vista aquesta situació, el Departament d’Urbanisme i Territori projecta iniciar aquest mateix any la reforma de la carretera amb una inversió de 5.250.000 euros. El conseller Mauricio Rovira ha anunciat que el projecte es troba en aquests moments a la Comissió Balear de Medi Ambient i que serà el més respectuós possible amb l’entorn. «La carretera comptarà amb carril bici específic per separar el trànsit de vehicles i bicicletes», ha apuntat.

El projecte preveu millorar el traçat de la carretera Ma-6100, en concret del pk 8,3 al 13,2, ampliant-hi la calçada, que tindrà dos carrils de 3,2 metres cadascun, a més del carril bici d’1,8 metres i una zona de 3  metres de domini públic en cada sentit.

Aquest projecte és una demanda històrica de l’Ajuntament de ses Salines. La previsió es que el pròxim mes de febrer, el projecte pugui sortir a exposició pública.