El Consell accepta les competències en Promoció Turística
(16/03/2018)
A partir d’ara, la institució insular es podrà centrar en promocionar la marca Mallorca a arreu del món. Respecte a la proposta de traspàs del 2015, el Consell aconsegueix 800.000 euros més.
El Ple del Consell de Mallorca ha aprovat, per 21 vots a favor (PSIB-PSOE, Més per Mallorca, Podem Mallorca, El Pi i Ciutadans) i 10 en contra (PP), acceptar les competències en Promoció Turística que seran transferides des del Govern de les Illes Balears el proper 1 d’abril. D’aquesta manera, es segueix donant compliment a l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears de 2007.
El conseller d’Economia i Hisenda, Cosme Bonet, ha afirmat que “és un dia històric, el resultat és positiu pel Consell i estam avançant amb l’insularisme, que és part de la nostra identitat. És una bona competència i ve ben finançada”.
Pel que fa al pla d’acció que es durà a terme, el conseller ha explicat que “el nostre objectiu serà potenciar la marca Mallorca i també la promoció dels municipis de l’illa”. En aquest sentit, “aportam el bagatge de coordinació amb els ajuntaments”.
Des del Departament d’Economia i Hisenda, es continuarà treballant en la mateixa línia dels darrers anys. S’apostarà per un turisme més sostenible i que ens visiti fora de la temporada alta. Com també es promocionaran productes turístics que aportin valor afegit, com la cultura, la naturalesa o l’esport.
Amb la transferència, la institució insular rebrà 10 treballadors dels quals 4 seran places per cobrir, fet que permetrà al Consell decidir el perfil segons les necessitats que sorgeixin. A més, cada any es rebran 3.445.971 euros per a la promoció de l’illa. Per altra banda, es durà a terme l’ingrés d’un finançament addicional de 3,5 milions repartit en 5 anys.
Respecte a la proposta de traspàs que es va negociar al 2015 i que, finalment, no va ser aprovada, el Consell guanya 800.000 euros. A més, el cost efectiu augmenta de 5,3 a 6,8 milions d’euros.