Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

null Accessos nous més segurs a Pollença i a Cala Sant Vicenç

Accessos nous més segurs a Pollença i a Cala Sant Vicenç

(15/04/2019)

El Departament de Territori i Infraestructures del Consell de Mallorca millorarà els accessos a Pollença mitjançant la construcció d’una rotonda i l’ampliació dels vorals de la carretera (Ma-2200) que dona accés al municipi i d’una segona rotonda a la intersecció de l’Ma-2200 amb la carretera de Cala Sant Vicenç (Ma-2203). Les obres sortiran a licitació per 1.661.119,99 milions d’euros i un termini d’execució de vuit mesos. En aquest moment, el projecte està en fase de supervisió i està pendent de sortir a licitació. 

Actualment, la carretera de Pollença suporta una intensitat mitjana diària (IMD, 2017) de 21.878 vehicles. De manera que, per millorar-hi la fluïdesa del trànsit, se substituiran les interseccions actuals, que no tenen carrils centrals ni il·luminació, per dues rotondes. A més, es durà a terme una ampliació de vorals per millorar la seguretat dels ciclistes. 

Actuacions
Pel que fa a l’obra, se substituirà la intersecció actual de la carretera de Pollença amb el carrer del Roser Vell per una rotonda de quaranta-quatre metres de diàmetre exterior, dos carrils de circulació i vorals exteriors d’1,80 metres d’ample. També es construirà un vial de servei unidireccional des de la carretera de Pollença fins a la rotonda nova del carrer del Roser Vell, que serà de 250 metres de longitud i tindrà una amplada de 4,8 metres. A més, s’ampliaran els vorals de la carretera de Pollença (Ma-2200) des del quilòmetre 47,3 fins al 53,4, que passaran a ser d’1,80 metres d’ample per fer més segura la ruta dels ciclistes que circulin per aquesta via.

En relació amb la segona rotonda, se substituirà la intersecció actual de la carretera de Pollença amb la carretera de Cala Sant Vicenç per una rotonda de quaranta-sis metres de diàmetre exterior, dos carrils de circulació i vorals exteriors d’1,80 metres d’ample. 

Entre les actuacions d’aquestes obres, cal destacar també l’ampliació de la mitjana central (Ma-2200, km 51,940), que passarà d’un a dos metres d’ample gradualment i s’hi crearà una illa central perquè els senderistes que vulguin accedir al puig de Maria ho facin en condicions de seguretat.