Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Arxiu General

L’Arxiu General del Consell de Mallorca (AGCM) és el servei encarregat de la gestió, conservació i difusió dels documents de la institució, empreses i organismes que en depenen. També gestiona, conserva i difon els documents procedents d’entitats o de particulars que ingressin per donació, compra o qualsevol altra figura jurídica.

Història

El 1983, el Consell de Mallorca va assumir el repte d’organitzar els fons documentals i dissenyar el sistema de gestió de documents per tal de recuperar el ric patrimoni acumulat i posar al dia el que es generava aleshores, la qual cosa significava la creació i la posada en marxa de l’Arxiu. El patrimoni documental rebut de la Diputació constituïa una gran massa de papers dispersa, desorganitzada i fragmentada. Però avui, aquell cabal de documents —i els generats pel Consell des de 1979— formen els fons de l'Arxiu General, punt de referència per al coneixement de la història de les Balears, especialment d l'època contemporània, sense oblidar la documentació d’entitats que es remunten a l’època medieval i l'Antic Règim.

La cronologia dels fons comprèn des del segle XIII fins a l’actualitat, i els documents més abundants són dels segles XIX i XX. La llengua dels documents és el llatí, el català, el castellà, l’alemany, l’anglès i, ocasionalment, el francès. Els documents són en suport paper, pergamí, pel·lícula flexible i suport magnètic.

L’Arxiu General és un arxiu obert i en constant creixement.

Funcions

Fons documentals

Tràmits i procediments relacionats