Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Turisme

El turisme, como a sector fonamental i motor de la vida econòmica de Mallorca, és una de les àrees principals de treball del Consell de Mallorca.

El principal objectiu del nostre treball és preservar i cuidar la riquesa del patrimoni cultural i paisatgístic de Mallorca, a la vegada que potenciar l’economia a través d’un turisme sostenible i de qualitat.

A través de diferents iniciatives i organitzacions, el Consell de Mallorca s’encarrega de promocionar Mallorca com a destinació turística nacional i internacional donant a conèixer-ne les activitats, la cultura i el patrimoni .

La presidenta Cladera aposta per la sostenibilitat turística a la cloenda de la jornada de mercats emissors de la Federació Hotelera de Mallorca

La presidenta Cladera aposta per la sostenibilitat turística a la cloenda de la jornada de mercats emissors de la Federació Hotelera de Mallorca

(16/10/2019)

La presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, ha conclòs avui la XV Jornada de Mercats Emissors de Balears, que organitza la Federació Hotelera de Mallorca (FEHM) amb la col·laboració del departament de Turisme i Esports del Consell.

Durant la seva intervenció, Cladera ha llençat un missatge de col·laboració directa entre administracions i sector turístic. «Aquesta col·laboració ha de tenir com a objectiu clar assolir un estàndard demostrables de sostenibilitat del negoci turístic, que garanteixi la nostra competitivitat com a destinació no sols en els resultats econòmics empresarials sinó també en la millora de les condicions de vida dels ciutadans de Mallorca i en la preservació del nostre entorn natural», ha apuntat la presidenta del Consell.

En aquest sentit, Cladera ha recordat el compromís del Consell de Mallorca d'elaborar el Pacte pel Turisme Sostenible, un punt de trobada de tots els agents públics i privats que participen en l'àmbit turístic a Mallorca, amb la premissa d'adaptar el marc turístic als Objectius de Desenvolupament Sostenible que es planteja des de l'Organització Mundial del Turisme (OMT).

«En el camp de la promoció, la nostra feina com a comercials de la marca Mallorca, és fer lluir tot allò que ens fa únics i diferents, promocionar i potenciar les nostres peculiaritats i oferir-la de manera regulada a un client que les sap valorar», ha apuntat Cladera. En aquest sentit, ha expressat la voluntat d'accedir a nous perfils de clients, com són els clients del turisme de negoci, cultural i patrimonial, l'esportiu o el de ciutat.

Cladera s'ha referit també a la reacció conjunta de les administracions en la fallida de Thomas Cook com una mostra de col·laboració amb el sector, que, a més, en el cas del Consell, s'ha concretat amb un pla de xoc promocional, mitjançant el qual es destinaran 1 milió d'euros a accions puntuals als principals mercats emissors.

A la jornada, que han encetat la presidenta de la Federació hotelera de Mallorca, Maria Frontera i a la secretària d'estat de Turisme Isabel Oliver, han participat també els directors de les oficines de Turespaña de Londres, Berlín, Copenhaguen, Nova York i Moscou, entre altres ponents i assistents.

Documents relacionats

Tràmits i procediments relacionats