Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Turisme

El turisme, como a sector fonamental i motor de la vida econòmica de Mallorca, és una de les àrees principals de treball del Consell de Mallorca.

El principal objectiu del nostre treball és preservar i cuidar la riquesa del patrimoni cultural i paisatgístic de Mallorca, a la vegada que potenciar l’economia a través d’un turisme sostenible i de qualitat.

A través de diferents iniciatives i organitzacions, el Consell de Mallorca s’encarrega de promocionar Mallorca com a destinació turística nacional i internacional donant a conèixer-ne les activitats, la cultura i el patrimoni .

El Consell de Mallorca destina un milió d’euros al Pla de Xoc de Promoció Turística per fer front a la fallida de Thomas Cook

El Consell de Mallorca destina un milió d’euros al Pla de Xoc de Promoció Turística per fer front a la fallida de Thomas Cook

(07/10/2019)

La presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, i el conseller de Turisme i Esports, Andreu Serra, han presentat el Pla de Xoc de Promoció Turística que ha estat dissenyat des de la Fundació Mallorca Turisme per reforçar el sector, amb motiu del cessament d’operacions del turoperador Thomas Cook.

Així, la presidenta Cladera ha anunciat que el pressupost destinat a atendre totes les iniciatives dissenyades és d’un milió d’euros, que servirà per reforçar l’estratègia de promoció de la «marca Mallorca» entre els principals mercats emissors.  

La presidenta, en declaracions als mitjans de comunicació, ha volgut «posar en valor la coordinació entre totes les institucions, i també el consens amb el qual s’ha fet feina» i ha explicat que s’ha fet «feina per redissenyar el pla de promoció turística en el qual ja estàvem treballant». Davant la situació causada per la fallida de Thomas Cook, ha afegit: «Ens veim obligats a repensar, focalitzar i ampliar el pla de promoció turística des de les competències que tenim en el Consell de Mallorca».

Per últim, la presidenta ha explicat que les actuacions derivades del pla de xoc són addicionals a les accions que ja s’han anat preparant per a la pròxima gran fira turística, la World Travel Market de Londres del 4 al 6 de novembre. 

El conseller Serra, per la seva banda, ha explicat que el Consell de Mallorca es va posar a fer feina des del primer minut juntament amb el Govern i resta d’agents implicats per tal de dissenyar un pla d’iniciativa publicoprivada. Així, “és un pla de xoc prioritzant els productes més destacats de l’oferta de Mallorca i fomentant la desestacionalització” i “és un pla, no del Consell de Mallorca, sinó de la marca Mallorca”. 

Aquest Pla ha estat presentat prèviament al Consell Assessor de la Fundació Mallorca Turisme, que avui s’ha reunit per primera vegada des de la creació del Patronat nou i que està format per representants de: Federació Hotelera de Mallorca, Agrupació de Cadenes Hoteleres, Foment del Turisme de Mallorca, Cambra de Comerç, UIB, AVIBA, representants dels municipis de Mallorca, representants dels sindicats més representatius a l’illa i dues persones de reconegut prestigi a Mallorca, Jaume Horrach i Maria del Mar Suau. Els representants del sector turístic han mostrat el seu suport al Pla de xoc presentat avui. 

 

Objectius principals

El Pla té per objectiu promoure Mallorca com a destinació sostenible i de qualitat els 365 dies de l’any. Així mateix, es pretén reforçar productes clau com: MICE (turisme de congressos), turisme actiu, esport, cultura, luxe i sènior.

 

Eixos del Pla

L’estratègia que s’ha presentat es basa en dues línies de feina fonamentals:

-    Accions de màrqueting i publicitat: 150.000 euros
-    Pla de comàrqueting: 750.000 euros

Per a les accions de màrqueting i publicitat es destina un pressupost de 150.000 euros per, a partir d’aquest mes d’octubre, invertir en les accions següents, totes centrades en Mallorca com a destinació turística de tardor i d’hivern:

-    Campanya de publicitat en línia, a patir de la segona quinzena d’octubre, centrada en el mercat britànic.
-    Campanya de màrqueting en línia, en webs turístics de referència, amb incidència al Regne Unit.
-    Insercions en mitjans generalistes nacionals. En una primera fase, se centra en els mitjans generalistes de major audiència a Catalunya, Madrid, País Basc, València i Madrid.

Pel que fa a la convocatòria de comàrqueting, que es planteja per al primer trimestre de 2020, es tracta de la primera convocatòria que desenvolupa el Consell de Mallorca per a aquesta finalitat.

L’import total es dividirà en dos tipus d’actuacions:

-    Mercats prioritaris: Regne Unit, Alemanya, països nòrdics i mercat nacional, amb un pressupost màxim de 600.000 euros.
-    Mercats prioritat 2: Suïssa, Rússia i Benelux (Bèlgica, Holanda, França i Luxemburg), amb un pressupost de 150.000 euros.

El Pla de comàrqueting és una acció de col·laboració amb el sector privat, en la qual cada una de les parts aporta el 50 % de l’import a invertir.

Pel que fa als productes, es prioritzaran natura, esports, MICE, cultura, luxe i sènior.

 

Jornades inverses i fires

En la reunió mantinguda, el Consell Assessor també ha estat informat de les accions de promoció que, tot i que ja estaven previstes amb anterioritat, també suposen un reforç per a aquest Pla. 

En aquest sentit, han destacat que, d’aquí a finals d’any, s’hauran duit a terme un total d’onze jornades directes, jornades inverses i viatges de premsa; així com la participació en sis fires internacionals de turisme, a França, Marràqueix, Dinamarca, Regne Unit i Barcelona.

Vídeos

El Consell de Mallorca destina un milió d’euros al Pla de Xoc de Promoció Turística

Documents relacionats

Tràmits i procediments relacionats