Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

El Consell Rector de l’IMAS aprova l’informe de conclusions de la Comissió Política sobre ESI

El Consell Rector de l’IMAS aprova l’informe de conclusions de la Comissió Política sobre ESI

(26/04/2021)

També s’ha informat els membres de la nova prestació social d’urgència que beneficiarà 850 famílies de Mallorca.

El Consell Rector de l’IMAS ha aprovat l’informe de conclusions de la Comissió Política sobre explotació sexual infantil (ESI), el nou Reglament d’acolliment residencial, l’adaptació de la plantilla a l’estructura directiva nova de l’àrea de Gent Gran així com el reforç de la plantilla del Departament de Recursos Humans i Premsa. A més, també ha informat els membres de la nova prestació econòmica d’urgència social. 

 

Informe de conclusions de la Comissió Política

El Consell Rector ha aprovat per majoria el dictamen de les conclusions de la Comissió Política sobre explotació sexual infantil amb els vots a favor d’El Pi, Ciutadans, Més, Unidas Podemos i PSIB PSOE. 

L’informe conclou per unanimitat que «no existeix cap responsabilitat dels polítics que estaven i estan al capdavant de l’IMAS, com tampoc no consta responsabilitat penal d’acord amb la Fiscalia». 

La Comissió, integrada per tots els partits amb representació al Consell Rector excepte PP i Vox, es va constituir el passat 13 de gener. En total, s’han duit a terme dotze sessions, en les quals han intervingut vuit tècnics i professionals de l’àmbit de la infància i família i els directors insulars de l’àrea, vicepresidents i presidents de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials de les quatre darreres legislatures (des de la de 2011-2015 fins a l’actual).

 

Prestació econòmica d’urgència social

Durant la sessió, el director insular d’Inclusió Social, Guillermo Montero, ha explicat la nova prestació econòmica d’urgència social destinada a famílies en situació de vulnerabilitat, algunes d’elles a conseqüència de la crisi provocada per la covid-19. 

Aquesta renda beneficiarà més de 1.700 persones de 850 nuclis familiars de Mallorca perceptores de l’antiga renda mínima d’inserció (RMI). Montero ha explicat que «és responsabilitat dels poders públics protegir les persones desfavorides i establir les bases per a la seva reinserció en la societat. I en moments de crisi com l’actual, des de l’IMAS, com a institució propera i centrada en les persones, hem de prendre iniciatives perquè ningú no quedi enrere».

L’ajuda estableix una prestació mínima de 115 euros i una màxima de 783 euros, segons el nombre de persones que formen la unitat familiar. En total, l’IMAS destinarà 2,5 milions d’euros a la renda nova, que es podrà ampliar en funció de les necessitats. 

 

Nou Reglament d’acolliment residencial 

L’àrea d’Infància i Família de l’IMAS ha duit a aquesta sessió la proposta definitiva del nou Reglament d’acolliment residencial. Aquest va iniciar la tramitació en el Ple del Consell del maig de 2019 i, després de consultar les entitats del tercer sector, col•legis professionals, sindicats i el Consell Econòmic de les Illes Balears així com del Consell Consultiu de les Illes Balears i de recollir-ne les aportacions, anirà a la sessió plenària del Consell de Mallorca del pròxim mes de maig. 

L’objectiu del reglament nou és adaptar els serveis d’acolliment residencial de Mallorca a la normativa autonòmica, estatal i internacional vigent que estableix les línies bàsiques de l’organització, que fixa els requisits per obtenir l’autorització, l’acreditació i el funcionament d’aquest servei.

 

Modificació de la relació de llocs de treball

El Consell Rector ha aprovat també l’adaptació dels llocs de treball a la modificació de l’àrea de Gent Gran. El passat mes de febrer es va segregar el departament que dues direccions insulars amb la finalitat d’arribar a tots els projectes desenvolupats per l’àrea per millorar la qualitat de vida de la gent gran, i poder sectoritzar totes les actuacions. 

En aquest moment, l’àrea de Gent Gran ha quedat dividida en dues direccions insulars. D’una banda, la d’Atenció Comunitària i Projectes Estratègics, que té com a finalitat promocionar i impulsar programes i serveis en l’entorn comunitari de la persona, prioritzant l’atenció integral a la gent gran. De l’altra, la d’Atenció Sociosanitària, que gestiona els centres d’atenció especialitzada seguint el model d’atenció centrada en la persona.

Així mateix, també s’ha aprovat reforçar el personal del Departament de Recursos Humans i del gabinet de Premsa.