Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

Les obres del tram II de la via connectora en marxa

Les obres del tram II de la via connectora en marxa

(15/01/2018)

La consellera Mercedes Garrido ha visitat les obres del tram II de la via connectora. Per dur a terme els desviaments dels trànsit, s’ha tengut en compte l’estacionalitat de cada intersecció.

Les obres del tram II de la via connectora (Ma-30) ja es troben en funcionament. Aquest tram és el comprès entre la rotonda de la carretera de Manacor (Ma-15) i Son Ferriol.

La consellera de Territori i Infraestructures, Mercedes Garrido, ha visitat aquest matí les obres per conèixer de primera mà les distintes fases en què es duran a terme. També hi han assistit el regidor de Model de Ciutat, Urbanisme i Habitatge Digne de Palma, José Hila, i el director insular d’Infraestructures i Mobilitat, Joan Cifre.

Garrido ha agraït la tasca intensa dels tècnics del Consell i dels representants de la UTE perquè el començament de les obres «sigui una realitat. Sabem que l’obra ocasiona molèsties i tornam demanar disculpes als usuaris i als veïnats de Son Ferriol, però intentarem que les molèsties siguin les menys possibles».

A més, la consellera ha afegit que «amb aquesta via s’intentarà descongestionar la via de cintura de Palma». Actualment, està a punt de sortir a licitació el Pla de mobilitat de l’àrea metropolitana que analitzarà el comportament del trànsit però que ha d’anar «acompanyat d’una política de mobilitat que aposti pel transport públic i el vehicle compartit i aquesta és l’aposta que també es fa des del Govern i Ajuntament de Palma».

Per la seva banda, el regidor Hila ha afirmat que «per Palma és una gran notícia que es reprenguin les obres de la via connectora i complim amb el compromís adquirit». A més, aquest projecte també permetrà que «els veïns de Son Ferriol tenguin un enllaç peatonal i en bicicleta del barri cap a l’Hospital de Son Llàtzer».

Durant les primeres setmanes, els treballs se centren en els serveis afectats, com l’aigua potable i l’electricitat, que s’han de canviar de situació perquè no poden passar per sota de la carretera.

Una vegada s’hagin reubicat aquests serveis, es començarà a treballar a les distintes interseccions. En aquest sentit, el Departament de Territori i Infraestructures ha analitzat l’estacionalitat del trànsit per concretar quins mesos passen més cotxes para cada una de les rotondes.

Es conclou que la que pateix una major estacionalitat és la de la carretera de Manacor amb variacions de més de 9.000 cotxes entre el mes de gener i els de juliol, agost i setembre. En concret, al mes de gener hi transiten 18.863 cotxes al dia de mitjana i, al setembre, 28.109 vehicles diaris.  

En canvi, les interseccions de la carretera de Sineu (Ma-3011) i la de la carretera vella de Manacor (Ma-15D) no pateixen grans variacions entre els mesos d’estiu i els d’hivern.  

Per aquest motiu, les obres que provocaran limitacions i desviacions de trànsit s’iniciaran en aquestes dues interseccions per minvar les molèsties que s’ocasionaran als usuaris de la via. I, un vegada passat l’estiu, es començarà a treballar a la rotonda de la carretera de Manacor.

El contracte es va adjudicar a la UTE formada per les empreses Obras y Pavimentaciones MAN, SA, Torrescámara y Cia de Obras, SA, Estel Ingeniería i Construcciones y Pavimentaciones Siquier, SA.