Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

Cladera: «Ens interessa molt el mercat nord-americà perquè aposta pel turisme de qualitat»

Cladera: «Ens interessa molt el mercat nord-americà perquè aposta pel turisme de qualitat»

(18/04/2023)

La presidenta del Consell assisteix a l’inici de l’Spain Tourism Summit, trobada organitzada per Turespaña amb el suport de la institució insular, que vol impulsar el turisme dels Estats Units i el Canadà.

La presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, ha assistit avui dematí a l’inici de la l’Spain Tourism Summit, esdeveniment organitzat per Turespaña, en col·laboració amb el Consell de Mallorca i l’AETIB, que vol impulsar el turisme dels Estats Units i el Canadà. Des d’avui fins dijous, 75 agents de viatges i operadors turístics nord-americans i canadencs es trobaran a l’illa per interactuar amb 73 interlocutors del sector turístic espanyol, representants tant d’empreses com de destinacions d’Espanya. A l’inici de les jornades també han assistit el director general de Turespaña, Miguel Sanz, i el conseller de Transició, Turisme i Esports, Andreu Serra.

Cladera ha volgut agrair a Turespaña que «hagi decidit fer aquesta reunió a Mallorca, que ens serveix per donar a conèixer encara més l’illa al mercat nord-americà. És un mercat que ens interessa moltíssim. Hem anat treballant aquest mercat en els darrers anys, i ha anat creixent, especialment des de l’aparició de la línia directa Palma – Nova York. L’any passat varen venir a Mallorca 10.000 turistes nord-americans, i enguany el funcionament de la línia s’amplia diverses setmanes, el que augmentarà els turistes potencials».

«Ens interessa molt el mercat nord-americà a Mallorca, és un dels segment que potenciam, perquè és un mercat que aposta pel turisme de qualitat. És un turista amb un alt poder adquisitiu interessat per la cultura, la gastronomia i el patrimoni, valors diferents al sol i platja, evidentment complementaris, però que dona molt de valor a aquests aspectes. És una aposta per la qualitat i la sostenibilitat, aspectes en els quals ja treballam», ha afegit la presidenta del Consell.

Turisme de Mallorca participarà en els diferents tallers organitzats durant els tres dies i, a més, ha organitzat un programa social paral·lel perquè els 75 agents puguin conèixer Mallorca i alguns dels indrets que fan de l’illa un lloc únic. Avui han visitat el Llevant de l’illa, a més de fer una visita guiada per Palma. L’objectiu és que aquests interlocutors tenguin informació de primera mà sobre els diferents productes que ofereix Mallorca, com l’actiu i esportiu, el cultural o el gastronòmic. 

Els agents combinaran jornades entre professionals amb visites culturals a Palma i a diferents pobles. També coneixeran establiments turístics, restaurants o vinyes a diferents zones de l’illa, entre altres propostes dissenyades perquè la seva estada sigui el més experiencial possible.

Estratègia d’obertura de mercat

Aquesta acció forma part de l’estratègia que du a terme el Consell de Mallorca per impactar en aquests mercats i que l’equip de Promoció de Mallorca desenvolupa des de 2018. Aquell any es varen fer les primeres accions per promocionar l’illa com a destinació els 365 dies de l’any a Nord-Amèrica. Arran de la posada en marxa d’un vol directe des de Nova York a Palma de la companyia United Airlines el juny de l’any passat, es varen reforçar les accions amb tres seminaris web en els quals varen participar més de 2.000 interlocutors. També es va participar en el taller organitzat per Turespaña a Miami amb una nombrosa representació de la indústria turística de Mallorca i s’han fet diversos viatges de familiarització i de premsa amb agents, operadors turístics i mitjans de comunicació americans.

Els punts clau que es transmeten en aquestes accions són, d’una banda, mostrar que Mallorca és una destinació excel·lent els 365 dies de l’any i, de l’altra, destacar la indústria i l’artesania pròpies de la cultura mallorquina i el patrimoni natural: la serra de Tramuntana, Mallorca des de la mar, l’interior, Palma i els pobles mallorquins, mercats tradicionals, centres culturals, esportius i productes tradicionals.

Durant aquestes visites es faran també una sèrie de trobades amb representants del sector turístic per afavorir que els agents puguin mantenir el contacte directe amb la cadena de valor turística mallorquina.

Vídeos

turespaña