Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

null La gratuïtat del túnel de Sóller redueix el trànsit pel Coll

La gratuïtat del túnel de Sóller redueix el trànsit pel Coll

(28/12/2018)

La gratuïtat del túnel de Sóller des del passat 29 de desembre de 2017 ha permès reduir el trànsit que circulava pel Coll i que ara ho fa per l'Ma-11. Segons dades de la institució insular, els 1.200 vehicles que diàriament utilitzaven l'antiga carretera ara passen pel túnel. D'aquesta manera, si la intensitat mitjana diària (IMD) el 2017 va ser de 6.950, s'espera que, en tancar aquest exercici, aquesta xifra no s'incrementi significativament.

El president del Consell de Mallorca ha assegurat que «tot i que quedaven pocs anys de contracte vam tirar endavant el rescat del túnel perquè amb l'excusa de la via de servei es volia prorrogar el contracte». I ha destacat que «hi ha hagut un increment de trànsit que es deu al que abans passava pel Coll i a més, cal sumar-hi l'augment que hi hagut a la resta de carreteres de l'illa».

La consellera de Territori i Infraestructures, Mercedes Garrido, ha explicat que «estan acabant la fase de licitació dels grups electrògens que donaran suport al sistema elèctric per si caigués i també està en fase final la instal·lació d'hidrants». Mesures, totes elles, encaminades a millorar l'actual estat de la infraestructura.

A més, Garrido ha anunciat que el pròxim mes de gener es presentarà l'Estudi d'alternatives de vies d'emergència, que preveu una via d'evacuació i que es podrà implementar gràcies al finançament que es negociarà amb el Ministeri de Foment. La inversió serà de gairebé 29 millions d'euros i l'objectiu és aconseguir una infraestructura segura i ajustada a la legislació vigent.

Intensitat mitjana diària (IMD) de vehicles al túnel de Sóller

Mes

2016

2017

2018 (11 mesos)

Diferència

Gener

6282

*

7925

 

Febrer

7188

*

9223

 

Març

8090

*

9860

 

Abril

9072

*

11288

 

Maig

9735

*

11808

 

Juny

9773

*

11831

 

Juliol

10249

*

12410

 

Agost

10535

*

12293

 

Setembre

10167

10211

12244

2033

Octubre

9759

9892

11471

1579

Novembre

7486

7660

9676

2016

Desembre

6645

6950

(dades a 31/12)

 

Mitjana total:

8753

9048

10912

1864

         

 

(*) Dades no facilitades per l'empresa concessionària.

Altres: estimació de vehicles pel Coll de Sóller (2017): 1.200.

Antecedents
El Ple del Consell de Mallorca va aprovar el passat 22 de desembre de 2017, l'acord pel qual es fixava el dia del rescat del túnel i el seu cost. Amb 21 vots a favor (PSIB, Més per Mallorca, Podem Mallorca i El Pi) i 12 vots en contra (PP i C's), la proposta tirà endavant.

Fins fa un any, el túnel de Sóller tenia el peatge més car d'Espanya, si bé gràcies al rescat de la infraestructura per valor de 16,29 milions d'euros aquesta situació va canviar i actualment està gestionat directament per la institució insular. L’aixecament de les barreres va posar fi a més de 20 anys de peatge, a 5,10 euros per trajecte (1,70 euros cada quilòmetre).

A més, es formalitzà el contracte nou de manteniment dels túnels de Sóller i sa Mola. Aquest contracte ja va ser adjudicat a la Unió Temporal d’Empreses (UTE) CITELUM-COMSA el passat mes d’agost, tot i que es va haver d’aturar amb la suspensió cautelar del rescat per part del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears (TSJIB).