Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

La companyia El Conde de Torrefiel analitza la joventut europea a la Sala Petita

La companyia El Conde de Torrefiel analitza la joventut europea a la Sala Petita

(26/09/2017)

"Escenas para una conversación tras el visionado de una película de Michael Haneke". Aquest és l’enrevessat títol que la companyia El Conde de Torrefiel ha triat per a un dels seus espectacles més preuats i que els dies 28 i 29 de setembre, a les 20 hores, es representarà a la Sala Petita del Teatre Principal.

Aquesta obra es composa de dotze històries on desfilen les inquietuds, preocupacions, problemes, anhels i esperances de la joventut europea, que El Conde de Torrefiel presenta com una societat perduda, i empesa per una forma contemporània, quotidiana i domèstica d’autoritarisme. A través, de les dotze històries de "Escenas para una conversación después del visionado de una película de Michael Haneke" podem observar com un grup de persones actua segons un patró de recomanacions i regles socials a les quals es veuen sotmesos però que no comprenen.

 

Aquesta peça examina com una mena de misteriós poder procedent d’antigues convencions socials injecta en les diferents generacions, de forma directa o indirecta, unes pautes de comportament i de pensament que emanen d’un “dictat global”. Tot plegat, desemboca en una reflexió coral que porta implícita la pregunta: som realment lliures en les nostres formes de pensar i en les nostres accions?”.

 

"Escenas para una conversación después del visionado de una película de Michael Haneke" és una creació col·lectiva de la companyia El Conde de Torrefiel a partir dels texts i dramatúrgia de Pablo Gisbert. És interpretada per David Mallols, Isaac Forteza, Quim Bigas, Mario Pons-Macià i Tanya Beyeler. Es va estrenar el març de 2012 a Barcelona i des de llavors no ha deixat de girar per nombroses ciutats arreu del món com Madrid, Burgos, Bilbao, Girona, París, Mèxic, Montpeller, Brussel·les, Manchester, Múrcia, Groningen, Braunscheweig, València, Lisboa o Basilea, entre d’altres llocs.

 

En tots aquests escenaris aquesta obra ha rebut el favor del públic i l’elogi de la crítica, que de forma unànime ha destacat la recerca de noves formes d’expressió escènica en un escenari social marcat per les retallades als pressupostos culturals i a les polítiques juvenils.