Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

Vés enrere L’IMAS fa 30 anys que fomenta la inserció sociolaboral de les persones amb discapacitat

L’IMAS fa 30 anys que fomenta la inserció sociolaboral de les persones amb discapacitat

(19/12/2021)

Actualment 10 alumnes participen en el curs «Raixa 2021», dins el programa «SOIB 30 Formació i Ocupació»

Fomentar la inserció sociolaboral de les persones amb discapacitat és un objectiu primordial de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) que, des de l’any 1991, du a terme diferents projectes i iniciatives per donar resposta a les necessitats de la part del col·lectiu en edat de recerca de feina i per facilitar-ne la inserció sociolaboral. 

En aquesta línia, la institució insular enguany ha tornat a posar en marxa la cinquena edició del projecte «Raixa 2021». Un programa subvencionat pel SOIB, en el qual un total de 10 alumnes majors de 30 anys inscrits com a demandants d’ocupació i amb una discapacitat mínima acreditada del 33 % reben formació teoricopràctica sobre manteniment de jardins a la finca pública, gestionada pel departament de Sostenibilitat i Medi Ambient del Consell de Mallorca.  

«Treballam perquè tothom tengui les mateixes oportunitats, per la plena autonomia i inclusió de totes les persones. Per això, a banda del curs de Raixa, que duim a terme amb el SOIB, actualment 10 alumnes més es formen a la seu central de l’IMAS per obtenir el certificat de professionalitat d’Auxiliar de Cuina i, a més, tenim concertades 1.170 places de serveis ocupacionals amb 10 entitats», ha explicat la consellera de Drets Socials i presidenta de l’IMAS, Sofia Alonso.

La durada del curs, que va començar el passat mes d’octubre, és de nou mesos i té un format mixt, ja que combina formació amb treball efectiu remunerat. Aquest fet possibilita la posada en pràctica de tots els coneixements adquirits en la part didàctica, contribueix a recuperar els espais agrícoles de la finca i a mantenir-ne en bones condicions els jardins. 

D’altra banda, la formació es complementa amb 15 hores d’orientació laboral, en les quals es fa un seguiment psicosocial i es treballen les habilitats laborals amb la intenció de dur a terme una atenció integral que afavoreixi la inserció laboral de l’alumnat. Igualment, per complementar la preparació de l’alumnat i facilitar-li l’entrada al món laboral, l’IMAS compta amb la col·laboració d’una dotzena d’empreses del sector de la jardineria i l’agricultura.