Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

L’Acadèmia 1830 dedica un concert a Wagner i Puccini al Teatre Principal

L’Acadèmia 1830 dedica un concert a Wagner i Puccini al Teatre Principal

(09/03/2016)

Richard Wagner i Giacomo Puccini seran els protagonistes del concert que la formació orquestral Acadèmia 1830 oferirà el proper dissabte 12 de març a les 18 hores a la Sala Gran amb direcció de Fernando Marina.

A més de l’Acadèmia 1830, que compta amb un cor, intervindran en el concert el tenor Antoni Lliteres, el baríton Joan Miquel Muñoz i el cor Musicantes de Mallorca, dirigit per Irina Capriles.

 

El Concert Wagner / Puccini s’iniciarà amb fragments orquestrals de Richard Wagner, adaptats per a orquestra de cambra per Fernando Marina, com la «Cançó de Walther» dels Mestres Cantors de Nüremberg, «Liebestod»del  Tristan i Isolda i el «Preludi» dels Mestres Cantors de Nüremberg.

 

Però el plat fort arribarà amb la Missa de Glòria de Puccini, en versió per a orquestra de cambra d’I. Schulz. La Missa de Glòria de Giacomo Puccini fou estrenada l’any 1880 quan el compositor tenia només 21 anys.  De fet, fou  l’exercici de graduació de l´Instituto Musicale Pacini, abans de partir per estudiar a Milà.  Mai es va publicar el manuscrit de la missa i, encara que fou molt ben rebuda, no es va tornar a interpretar fins a l’any 1952, primer a Xicago i després a Nàpols.  Tot i que és una obra de joventut, ja deixa entreveure algunes de les característiques de seu estil com a  compositor: un do natural per a la melodia i un gran domini pels efectes dramàtics amb l’harmonia i l’orquestració. I alguns dels temes que hi apareixien, els va reutilitzar en òperes  posteriors com l’«Agnus Dei» a Manon Lescaut, o el «Kyrie» a Edgar.

 

Fernando Marina ha destacat la gran qualitat del repertori i assegura que «són obres que no necessiten cap presentació, però creim que trobar dins un mateix programa obres de R. Wagner i de G. Puccini no és molt habitual  i creim que poden servir de comparança entre els estils de dos dels grans compositors d’òpera del romanticisme».