Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

null El turisme cinematogràfic, una de les grans apostes de l'estratègia de promoció del Consell de Mallorca

El turisme cinematogràfic, una de les grans apostes de l'estratègia de promoció del Consell de Mallorca

(24/01/2019)

Mallorca s'ha presentat aquest dijous a FITUR com impulsora del turisme de cinema. A la roda de premsa, Balears, una destinació sostenible, el conseller d’Economia i Hisenda, Cosme Bonet, ha destacat que amb l’impuls d’aquest producte turístic “contribuïm a generar un turisme sostenible, divulgador de la nostra cultura, tradicions i entorn natural”. Bonet ha explicat també que aquesta és una oferta “amb capacitat de promocionar-nos com a destinació turística de qualitat i impulsora de la desestacionalització”.

En aquest context, la Fundació Mallorca Turisme del Consell ha organitzat unes jornades amb els principals promotors cinematogràfics, congregant a responsables dels casos de major èxit internacional. Mitjançant la Mallorca Film Commission, les ponències s'han dut a terme en el context FITUR cinema, l'espai expositiu monogràfic que la fira ha atorgat a la indústria audiovisual, des de la perspectiva de les sinergies que crea amb la turística.
Aquesta és la primera edició de FITUR en la qual el Consell Mallorca es presenta com a responsable de la promoció turística, després de l'assumpció de les competències el passat 2018. L'estratègia prevista per a la marca Mallorca es basa en un model sostenible, desestacionalizador, que asseguri la rendibilitat empresarial i el benestar social.

Des de la Fundació s'han organitzat 74 accions promocionals i es tindrà presència activa en 37 fires al llarg d'aquest 2019. Per primera vegada també, l'illa comptarà amb estand propi en les fires més importants, com ITB a Berlín i World Travel Market de Londres.
 

Green Film Shooting
De forma paral·lela, el Consell de Mallorca també potència i facilita que les empreses del sector audiovisual es sumin al corrent Green Film Shooting, que té la finalitat de fomentar l’illa com a destinació de rodatges sostenibles. Cal destacar que Mallorca es va consolidant com a plató de rodatges. Mostra d'això són les produccions que ha anat albergant l'illa al llarg dels últims anys, destacant algunes d'elles com L'Infiltrat (BBC) en 2016, o la sèrie de Netflix Turn up Charlie el passat 2018, per posar alguns exemples. Les sinergies turisme i cinema són, per al Consell de Mallorca, una aposta ferma que permet, a més, consolidar una indústria, l'audiovisual, especialment susceptible d'aplicar criteris sostenibles en el seu desenvolupament, mitjançant la priorització de productes ecològics i locals, el consum energètic sostenible o la utilització d'un transport que minimitzi la petjada de carboni, entre les accions més destacades.