Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

null El Servei de Normalització Lingüística impulsa una campanya per dinamitzar el català amb els adhesius Uep! aquests dies de confinament

El Servei de Normalització Lingüística impulsa una campanya per dinamitzar el català amb els adhesius Uep! aquests dies de confinament

(06/04/2020)

El Servei de Normalització Lingüística del Consell de Mallorca ha creat una seixantena d’adhesius per dinamitzar el català amb adhesius per mitjà de WhatsApp. Són adhesius de motius alegres i divertits amb expressions i paraules que es fan servir sovint en les converses de WhatsApp; algunes ben útils aquests dies de confinament a casa.

L’objectiu de la campanya “Uep!” és que tothom pugui interactuar a WhatsApp en català de manera desenfadada i amb expressions que els siguin pròximes i familiars. Per aconseguir-ho, s’ha posat a l’abast de tothom una seixantena d’adhesius que es poden rebre de manera gratuïta si s’envia un missatge de WhatsApp al telèfon 660 427 572 i s’hi indica el sistema operatiu del mòbil: Android o iOS.

“Uep!” s’ha posat en marxa per mitjà del Twitter i Facebook de Llengua Mallorca, després de la gran acollida de la campanya anterior “Per Nadal, molts d’anys!”. Aleshores es varen rebre més de 1.500 missatges de WhatsApp per sol·licitar la cinquantena d’adhesius i, en total, se’n reenviaren 75.000. Les demandes, sobretot, varen provenir de Mallorca, també d’arreu de l’estat espanyol, i d’altres països com ara Anglaterra, Irlanda, Alemanya, Suècia...

Aquests dies de confinament a casa es preveu una gran demanda dels adhesius Uep! i es demana a tothom paciència i tranquil·litat a l’hora de rebre’ls. El Servei de Normalització Lingüística assegura que les peticions es contestaran per ordre estricte d’arribada fins que es tanqui la campanya.

Els adhesius o stickers de WhatsApp són il·lustracions més grans i molt més variades que els emojis i que permeten crear col·leccions amb temàtiques pròpies. No va ser fins a finals de 2018 quan WhatsApp va decidir incorporar els adhesius al seu arsenal comunicatiu (ja n’hi havia per Line, Telegram o Facebook), però des de llavors s’han popularitzat moltíssim.