Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

El servei d'intèrprets de signes de l’IMAS ha realitzat 838 serveis el primer semestre de 2016

El servei d'intèrprets de signes de l’IMAS ha realitzat 838 serveis el primer semestre de 2016

(19/08/2016)

L’objectiu de la institució insular amb aquest servei és garantir la igualtat d’oportunitats de les persones que pateixen discapacitat auditiva

El servei d'intèrprets de la llengua de signes de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) ha dut a terme durant el primer semestre d'enguany un total de 838 serveis i ha atès un total de 76 persones amb discapacitat auditiva.

 

L’IMAS disposa d’un servei d’intèrprets de llengua de signes que pretén garantir el dret de les persones sordes a expressar-se en la seva llengua en qualsevol àmbit i disposar així de les mateixes oportunitats que la resta.

 

Concretament, aquest servei consisteix en l’acompanyament que ofereixen dues intèrprets de llengua de signes a les persones amb discapacitat auditiva que ho sol·licitin per perquè puguin realitzar sense dificultats comunicatives els seus tràmits administratius, mèdics, judicials....

 

Així, dels 838 serveis que s'han dut a terme des de l'1 de gener fins al 30 de juny d'enguany, 310 són mèdics i 80 són gestions internes de l'IMAS. Destaquen també els serveis de caràcter laboral (40), bancaris (24) o educatius (20), entre d'altres.

 

Balanç 2015

 

Per altra banda, durant tot l'any 2015 des del servei d'intèrprets en llengua de signes de l'IMAS es varen dur a terme  1.519 actuacions i es varen atendre un total de 102 persones.

 

La majoria de les peticions varen ser serveis mèdics (535), un total de 358  han estat per gestions a les administracions públiques, 147 acompanyaments de caràcter laboral i 130 serveis interns de l'IMAS. La resta són d’índole diversa com puguin ser reunions escolars o familiars, serveis bancaris o d’informació, entre d’altres.