Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

El sector turístic de Mallorca dona suport a les mesures plantejades pel Consell per reforçar la marca de l’illa al mercat alemany

El sector turístic de Mallorca dona suport a les mesures plantejades pel Consell per reforçar la marca de l’illa al mercat alemany

(06/03/2020)

La presidenta Cladera ha presidit el Consell Assessor de la Fundació Mallorca Turisme, on s’ha plantejat un Pla d’acció extraordinari pels mesos de març i abril

La presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, ha presidit la reunió del Consell Assessor de la Fundació Mallorca Turisme que ha estat convocat amb caràcter d’urgència per tal de proposar una bateria de mesures dirigides a enfortir la marca Mallorca al principal mercat emissor, Alemanya. Tal com ha dit la presidenta, “estam fent feina per redimensionar la promoció turística les pròximes setmanes, adaptant-nos a la nova situació” i intentant complir amb les previsions per aquesta temporada. A més a més, Cladera ha afegit: “vull posar en valor la capacitat de flexibilitzar-nos a aquesta nova situació , des de les administracions públiques fins a les empreses”.  

La suspensió de la ITB Berlín com a mesura per controlar l’expansió del COVID-19, així com les mesures de seguretat per evitar la propagació d’aquest virus, ha provocat un canvi en l’estratègia inicialment plantejada i ha generat la necessitat de reorganitzar l’acció promocional per tal que l’illa pugi afrontar aquesta situació coordinats i compartint sinergies.  

Per això, el Consell presenta un Pla d’acció de promoció excepcional pels mesos de març i abril al qual el sector ha respost unànimement a favor. L’objectiu: trametre un clar missatge de confiança i tranquil·litat als principals mercats internacionals, fent especial incidència en l’alemany. 

Així, Cladera ha anunciat que Turisme del Consell treballa en l’organització d’una Setmana de Mallorca a Berlín, a principis del mes d’abril:  “Treballam de la mà del govern i amb la resta d’institucions i amb la iniciativa privada. Just abans de Setmana Santa amplificarem les accions a Berlín que havíem de fer durant la ITB, enfocades al turisme esportiu. Deu ajuntaments ja han manifestat l’interès de venir, així com el sector privat, la federació hotelera i agències de viatge.”. 

Cal recordar que en aquest Consell Assessor hi està representat el sector turístic i empresarial a través de la FEHM, l’Agrupació de Cadenes Hoteleres, Foment del Turisme, Cambra de Comerç, UIB, AVIBA, els municipis de Mallorca, així com els dos sindicats amb major representació a l’illa: CCOO i UGT. 

 

Accions principals del Pla extraordinari

Creació d’espais de networking amb sector turístic, accions dirigides al públic general i reforçament de la promoció a través d’eines de màrqueting són les tres claus del Pla d’acció dissenyat pel Departament de Turisme i Esports i la Fundació Mallorca Turisme.

Per a la Setmana de Mallorca a Berlín, s’està dissenyant una completa agenda de reunions amb el sector turístic alemany (touroperadors, agents, premsa especialitzada) per a la qual es crearà una sessió de networking al qual puguin participar tant entitats públiques com privades del nostre sector turístic. De fet, ahir mateix, a una reunió amb els municipis de l’illa, deu ajuntaments ja van informar de la seva voluntat de participar-hi i s’espera que en els pròxims dies d’altres s’hi vagin sumant. És una iniciativa oberta també a l’empresa privada.

L’entorn previst és el mateix al qual s’havia organitzat una sèrie d’actuacions promocionals precisament en el context de dates de la ITB: la Mercedes Benz Platz. En aquest espai també s’organitzarà un esdeveniment per al públic en general, com l’inicialment previst. Es tracta d’accions vinculades amb el turisme esportiu, un dels productes prioritaris de l’estratègia de la institució insular pel seu caràcter desestacionalitzador i la seva capacitat d’atreure un turisme de qualitat.

El conseller de Turisme i Esports, Andreu Serra, ha especificat que en aquest espai emblemàtic de Berlín “farem una roda de premsa amb els nostres ambaixadors, que són golfistes, tennistes i ciclistes molt coneguts a Berlín i que han practicat esport a Mallorca, perquè puguin contar tant a touroperadors com a mitjans de comunicació alemanys què significar practicar esport a l’illa”. A més, les persones interessades podran experimentar la pràctica del golf, el ciclisme i el tennis a Mallorca. Així mateix, “donarem informació de promocio turística de Mallorca i els diferents ajuntaments tendran un espai per donar a conèixer el seu producte”, sigui esportiu o no.

Pel que fa a les iniciatives de màrqueting turístic, cal recordar que la Fundació Mallorca Turisme té actualment en marxa una convocatòria de comàrqueting que implica una inversió de 750.000 euros, 600.000 euros per als nostres mercats prioritaris (Alemanya, Regne Unit, Paísos Nòrdics i mercat nacional) i altres 150.000 euros per altres d’emergents, com el suís, rus, francès i Benelux. Aquesta acció, sorgida arran del Pla d’acció per pal·liar el cessament d’operacions de Thomas Cook, contribuirà a difondre Mallorca a entorns turístics clau per a la nostra marca.

També hi ha en marxa una convocatòria de patrocinis que actualment injecta 270.000 euros en esdeveniments d’impacte nacional i internacional. L’acollida està sent tan positiva que es preveu augmentar en 130.000 euros més aquesta partida. Una altra línia per a grans patrocinis donarà suport a accions de gran impacte de públic que contribueixen a impulsar la marca Mallorca des de diferents perspectives.

Des del vessant cinematogràfic, a través de la Mallorca Film Commission, també es durà a terme una sèrie d’accions promocionals a través de la campanya Mallorca en primer pla, que ofereix promoció en doble sentit: cinematogràfic i audiovisual, per consolidar la nostra illa com a plató de cinema; i turístic. Sota aquesta proposta es durà a terme un tour a les principals fires de cinema internacional.

Mallorca també continua amb la seva tasca promocional a fires i actes promocionals previstos per a març i abril 2020. Tot i que se n’han suspès alguns (Destination Nature i Salon Mondial du Turisme, ambdós a França), se’n mantenen altres com ara la B-Travel de Barcelona, Expovacaciones a Bilbao, Argus Bike a Viena o Imex a Francfurt.

Cal destacar també que la tasca de promoció turística que desenvolupen els ajuntaments i les mancomunitats també compta amb el suport del Consell, que ja té en marxa 2 línies de subvenció per inversió a oficines i creació de material divulgatiu, per un import de 300.000 euros en total, al qual en breu s’hi afegiran 250.000 euros més d’ajudes directes per a la promoció turística municipal.