Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

null El projecte modificat del desdoblament de la carretera Llucmajor-Campos no afectarà el termini d'execució de les obres

El projecte modificat del desdoblament de la carretera Llucmajor-Campos no afectarà el termini d'execució de les obres

(28/11/2018)

Les obres, que van començar el passat 3 d'octubre, segueixen al ritme previst, si bé gràcies a un estudi topogràfic complet amb l'ocupació de les finques ja feta, s’ha vist que es podia modificar el perfil longitudinal i, per tant, la quantitat de terreny necessari per tirar endavant el projecte.

El projecte modificat del desdoblament de la carretera de Llucmajor-Campos (Ma-19) no afectarà el termini d'execució de vint-i-dos mesos. Les obres, que van començar el passat 3 d'octubre, segueixen al ritme previst, si bé gràcies a un estudi topogràfic complet amb l'ocupació de les finques ja feta, s’ha vist que es podia modificar el perfil longitudinal i, per tant, la quantitat de terreny necessari per tirar endavant el projecte.

Tal com va anunciar aquest dimarts, la consellera de Territori i Infraestructures, Mercedes Garrido, durant l'Audiència Pública 2018 del Consell de Mallorca, s'ha optat per reduir en deu metres lineals la via, passant d’una secció tipus de 54,82 metres a una secció tipus de 45,50 metres, fet que suposa un estalvi de terreny d’entre 70.000 i 80.000 m². Així, amb aquesta modificació del projecte, el desdoblament serà de 45,50 metres, 45 centímetres menys que el desdoblament de la carretera de Manacor (Ma-15), que té 45,95 metres d’ample. Això representa gairebé 20 metres menys que el traçat projectat en l'anterior legislatura.

Aquesta modificació del projecte, que en les pròximes setmanes hauran de formalitzar la direcció d'obres i l'assistència tècnica, no representa una disminució de l’amplada de la calçada que serà de set metres (3,5 m per carril) com fins ara, si bé la reducció ve donada per les mitjanes que hi havia entre els camins de servei i els quatre carrils principals de la carretera. Els camins de servei poden davallar al nivell de la carretera i, si descendeixen, es poden acostar molt més al tronc principal de la via. A més, la mitjana de la calçada principal passarà a ser de dos metres, fins ara eren tres i, en el projecte del 2013 era de deu metres.

El cost final del projecte, pendent de la modificació
Pel que fa al cost del projecte, el preu d’adjudicació és de 27,4 milions (IVA inclòs), una reducció del 26,7 % en relació amb la licitació (37,5 milions). A aquesta xifra, s’hi han de sumar les expropiacions i indemnitzacions per valor de 4,41 milions, la gestió de residus, que representa 803.119 euros més, i l’1,5 % de conservació del patrimoni històric que ascendeix a 390.746 euros.

Ara bé, amb la modificació, que contempla una menor expropiació de terrenys, aquests costos es redefiniran i podrien suposar una reducció, principalment, en concepte d'indemnitzacions.