Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

null El límit de velocitat es redueix a vuit carreteres de Mallorca a partir de dimarts

El límit de velocitat es redueix a vuit carreteres de Mallorca a partir de dimarts

(28/01/2019)

Les vies afectades pel canvi passaran de 100 km/h a 90 km/h i s’adaptaran al canvi de normativa establert per la Direcció General de Trànsit (DGT) 
El límit de velocitat es redueix a vuit carreteres de Mallorca a partir d’aquest dimarts, atenent la modificació de l’article 48 del Reglament General de Circulació que estableix que la velocitat màxima permesa a les vies convencionals sense separació entre sentits i no desdoblades ha de ser de 90 km/h.

 
El Departament de Territori i Infraestructures del Consell de Mallorca i la Direcció General de Trànsit (DGT) han canviat de manera simbòlica aquest dilluns el darrer senyal que quedava per modificar en una d’aquestes vies. Concretament, la consellera de Territori i Infraestructures, Mercedes Garrido, i la cap provincial de la Direcció General de Trànsit a Balears, Francisca Ramis, han posat la nova senyalització a l’Ma-6020, al polígon de Son Noguera a Llucmajor (km 0,250). A l’acte també hi ha assistit el director insular d’Infraestructures i Mobilitat del Consell de Mallorca, Joan Cifre; el cap de l'Àrea de Foment de la Delegació del Govern, Rafael Rus, i el capità de l’agrupació de trànsit de la Guàrdia Civil, Fèlix Peleteiro.

 

La consellera de Territori i Infraestructures del Consell de Mallorca, Mercedes Garrido, ha explicat que «la mesura és important». També, Garrido ha afegit que «la intenció és davallar l’alt índex de sinistralitat a les carreteres».


La cap provincial de la Direcció General de Trànsit, Francisca Ramis, ha expressat que «es pretén conscienciar que la velocitat per si mateixa ja és perillosa i, encara més, sumada a altres factors com les drogues, l’alcohol i el cansament».
 
Carreteres afectades
Un total de vuit carreteres convencionals es veuen afectades pel canvi de velocitat. Són les següents: la carretera de Campos-sa Ràpita (Ma-6030), la carretera de Felanitx-Manacor (Ma-14), la carretera de Campos-Felanitx (Ma-5120), la carretera del polígon de son Noguera-Llucmajor (Ma-6020), la variant de Manacor i Sant Llorenç (Ma-15), la carretera de Peguera-Andratx (Ma-1), la carretera de sa Pobla-Alcúdia (Ma-13) i, per acabar, la carretera d’Artà-Capdera (Ma-15).
 

El Reial decret 1514/2018, de 28 de desembre, va establir un termini de 30 dies per a l'entrada en vigor per al canvi de senyals de velocitat genèrica màxima permesa de 100 km/h a 90 km/h, en les vies convencionals que no tenen separació entre sentits de circulació, per a això es modifica l'article 48 del Reglament General de Circulació.

- 20 països de la Unió Europea han posat el límit en aquest tipus de vies en 90 km/h o menys.
- 75% dels morts a nivell nacional ha estat en aquest tipus de vies 877 en 2018
- 40% són sortida de via gairebé sempre per excés de velocitat.
- 27% són per xoc frontal, en corba amb excés de velocitat i ocupació carril contrari.
- A 90 km/h es necessiten 70 metres per a detenir un vehicle.
- A 100 km/h es necessiten 84 metres per a detenir un vehicle.
- Amb sòl mullat la distància per a detenir-ho augmenta gairebé un 70%. 
- Atropellaments a 60 km/h són mortals a 30 Km/h se salva el 95%
- A major velocitat menor camp de visió
65 km/h 70°
100 km/h 42°
150km/h 18°

S'incrementarà el control del compliment del límit de velocitat, l'objectiu és zero morts.