Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

El Consell treu a licitació les obres per construir un carril directe i un passeig per a ciclistes i vianants a l’entrada de Manacor

El Consell treu a licitació les obres per construir un carril directe i un passeig per a ciclistes i vianants a l’entrada de Manacor

(03/11/2021)

El conseller de Mobilitat i Infraestructures, Iván Sevillano, afirma que és una de les actuacions necessàries per donar seguretat a una ciutat que «ha estat al marge durant anys d’una reforma necessària en la xarxa viària dels accessos i, a més, hi incorporarem un carril bici i bulevard d’entrada»

El Consell Executiu del Consell de Mallorca ha aprovat avui treure a licitació el projecte de carril directe i passeig per a ciclistes i vianants a la rotonda del polígon industrial i bulevard d’entrada de Manacor, una de les actuacions previstes que «donaran seguretat, milloraran considerablement l’aspecte de la ciutat perquè en canviaran la fesomia amb la inclusió del carril bici, i faran més confortable la convivència», segons ha explicat Iván Sevillano, conseller de Mobilitat i Infraestructures. Sevillano ha emmarcat aquesta actuació en el conjunt de les accions previstes per posar fi a la situació de Manacor, que «ha estat al marge durant molts anys d’unes reformes necessàries a la xarxa viària de la ciutat per solucionar problemes per als quals la població de Manacor exigia, amb raó, una resposta».
Amb aquestes obres, la licitació de les quals ha aprovat avui el Consell Executiu, «al carril directe, perquè no hagin d’incorporar-se a la rotonda els vehicles que circulen procedents de Sant Llorenç cap a Palma, fet que provoca molts d’embossos, s’hi afegirà a més un passeig per a ciclistes i vianants entre el polígon industrial (amb continuïtat a la via de servei de l’autopista cap a Palma) i el nucli urbà de Manacor, de manera que connectarem amb bicicleta Manacor amb Palma», segons paraules de Sevillano.
En concret, s’executarà un carril directe des de la variant nord cap a l’Ma-15 en direcció a Palma, per agilitar la incorporació a l’autovia i evitar les retencions a la rotonda, la qual cosa descongestionarà també la sortida de cotxes de la ciutat de Manacor. Igualment, es construirà un passeig per a ciclistes i vianants des d’aquesta rotonda fins al vial cívic existent al començament del nucli urbà, al costat de l’Ma-15c. Actualment, el trànsit per a vianants en aquest tram no té cap mena de seguretat i la circulació pròxima de vehicles és un risc. Addicionalment, es reforçarà el ferm de tota la zona d’accés a la rotonda d’entrada al polígon amb fresatge, una capa de trànsit i senyalització horitzontal noves.
El problema en aquesta zona que fa necessària aquesta actuació és la retenció que es produeix en hores punta de trànsit a la variant nord de Manacor a la rotonda del polígon industrial (on acaba el desdoblament de l’Ma-15). Els vehicles que surten de Manacor i accedeixen a la rotonda impedeixen que els que venen de la variant accedeixin a la rotonda, amb la qual cosa es produeix una coa notable a les dues carreteres. Com que molta gent ja ho sap, bona part del trànsit interurbà procedent de Sant Llorenç, Artà, Son Servera i Capdepera opta per travessar el nucli urbà de Manacor, fet que comporta un trànsit excessiu a l’interior del municipi, amb totes les dificultats que això comporta.
«Donarem solució així a aquest problema, ja que amb aquest projecte aconseguirem també de manera indirecta evitar que molts vehicles continuïn travessant el municipi i facin més ús de la variant. Això es traduirà, a més, en una millora de la seguretat viària», afirma Sevillano.
Pel que fa a la via ciclista, s’ha dissenyat en funció dels usuaris potencials i l’ús que en faran: oci, esport o, simplement, arribar a la seva destinació de la manera més directa i segura. Es va observar que els ciclistes que es desplaçaven per la via de servei del costat del polígon industrial de Manacor en direcció a Manacor, utilitzen els carrils de cotxes i, fins i tot, l’Ma-15c. Això provoca una inseguretat principalment per al ciclista durant el desplaçament. Per això, es farà un carril bici, de manera que els ciclistes puguin transitar per una via independent de la calçada amb punts de detenció mínims i ben senyalitzada, la qual cosa els donarà més seguretat en aquest tram.
El termini d’execució de les obres és de quatre mesos i el pressupost ascendeix a 562.691,89 euros.

A més de les obres a Manacor, el Consell Executiu del Consell de Mallorca ha aprovat avui també treure a licitació la col·locació de pantalles acústiques a l’autopista Ma-1, al costat de la zona residencial de Portals, per donar resposta al problema de l’impacte acústic que sofreixen els veïnats dels habitatges de l’entorn del carrer de l’Hostalet provocat pel trànsit de l’autovia Ma-1. «Aquest projecte de reducció de l’impacte acústic se suma al que anunciàrem a final d’estiu i que estam a punt d’adjudicar, que és el de les pantalles acústiques de Palmanova. Amb aquests dos projectes, millorarem la convivència dels veïnats de l’entorn ja que es reduirà dràsticament el renou que genera l’autovia», afirma Sevillano. 
Les pantalles acústiques es col·locaran als marges de l’autovia, amb una altura de cinc metres, necessaris perquè siguin efectives, i la col·locació s’iniciarà a partir d’una protecció natural consistent en un promontori de terra resultant de l’excavació en trinxera de l’autovia i es prolongaran al llarg de 540 metres per arribar a cobrir tota la zona residencial. El termini d’execució de les obres i de la col·locació de les pantalles acústiques és de set mesos i el pressupost ascendeix a 953.885,42 euros.