Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

El Consell reforça els mecanismes de comunicació a les víctimes de violències masclistes

El Consell reforça els mecanismes de comunicació a les víctimes de violències masclistes

(20/03/2020)

Avui llença una campanya de difusió del telèfon d'atenció i enforteix el contacte directe amb les víctimes

El Consell de Mallorca, mitjançant la Direcció Insular d'Igualtat i Diversitat del departament de Presidència, inicia avui una campanya de difusió del telèfon d'atenció a víctimes de violències masclistes "L'atenció no s'atura. Telefona i t'atendrem". Es tracta d'una campanya que pretén d'una banda, difondre el telèfon d'atenció a víctimes (971 59 82 05) i per altra, arribar a la ciutadania en general perquè tengui especial cura de possibles situacions de violències masclistes.


"Hem de posar el focus en les persones i situacions de més vulnerabilitat, i les dones víctimes de violències masclistes són una prioritat. Els nostres esforços van encaminats a evitar que qualsevol dona que ho necessiti quedi desatesa" apunta la presidenta del Consell, Catalina Cladera. En aquest sentit, també es fa una especial atenció a la responsabilitat social de la ciutadania de Mallorca envers l'entorn proper, ja que s'anima a estar pendent de veïnades, familiars o conegudes, a fi d'evitar i denunciar situacions de violències.


D'altra banda, també s'han reforçat el sistema de comunicació directa amb les víctimes, aplicant estratègies confidencials de comunicació, per garantir un seguiment i contacte permanent amb elles. "Hem de mantenir com més vies de comunicació millor, i no només ara en la situació de confinament, sinó també per poder fer un seguiment una vegada acabi la situació d'alarma, ja que pot ser un moment crític per a les víctimes", explica la directora insular d'Igualtat i Diversitat, Rosa Cursach.


El Consell ja va decretar els serveis d'atenció a víctimes de violències masclistes serveis essencials, i per tant, la institució insular manté els serveis d'informació, assessorament jurídic, atenció psicològica i el servei d'acolliment residencial. En aquest sentit també s'han intensificat les mesures de protecció i prevenció de contagis al casal d'acollida, tant per al personal que hi fa feina com les dones acollides, especialment en els nous ingressos.