Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

null El Consell presenta el projecte de reconversió en via urbana de l’autopista de Llevant a l’entrada de Palma

El Consell presenta el projecte de reconversió en via urbana de l’autopista de Llevant a l’entrada de Palma

(02/03/2019)

Les obres es posaran en marxa en menys d’un mes, el preu d’adjudicació és d’1,2 milions d’euros i el termini d’execució és de sis mesos. 

El Consell de Mallorca ha presentat aquest dissabte el projecte de reconversió en via urbana de l’autopista de Llevant (Ma-19) a l’entrada de Palma, concretament, des del carrer Manuel Azaña fins al torrent de na Bàrbara. Les obres es posaran en marxa en menys d’un mes, el preu d’adjudicació és d’1,2 milions d’euros i el termini d’execució és de sis mesos. 

L’objectiu d’aquesta intervenció és recuperar la connexió del polígon de Llevant amb el front marítim i ‘humanitzar’ una via que té una intensitat mitjana diària (IMD) de 70.000 vehicles. Això es farà ampliant la vorera del Palau de Congressos, reduint la velocitat dels vehicles que entren de 90 a 80 km/h, incrementant l’enjardinament amb plantes petites al llarg dels 850 metres que formen part del projecte i d’aquesta manera transformar una secció d’autopista en una secció tipus de via urbana. A més a més, el carrer Brotad disposarà d’un accés directe a l’Ma-19, una passa més per millorar la connexió entre el polígon de Llevant i el front marítim.

Els tres carrils per calçada actuals es mantindran a causa de l’elevada intensitat de la via, si bé els vorals desapareixeran perquè els vianants guanyin espai. La capa de rodadura es farà nova després de fressar la calçada, i no només a la via principal, sinó també als accessos amb els carrers Puerto Rico i Brotad i, el material que s’extregui servirà per omplir els gabions que s’instal·laran a l’autopista d’Andratx (Ma-1). 

Cal destacar que el projecte compta amb altres actuacions com les d’incloure dues parades d’autobús, una actualització del drenatge de la zona i una millora dels tubs d’enllumenat i telecomunicacions. 

Pel que fa a l’execució de les obres, el pla de feina contempla que en alguns moments i de forma puntual s’haurà de tallar algun carril per poder-hi fer feina. 

La consellera de Territori i Infraestructures del Consell de Mallorca, Mercedes Garrido, ha assegurat que «amb aquesta obra li guanyem espai a una autopista que cada vegada és una zona més urbana. A més a més,  aquesta pacificació del trànsit s’ha de traslladar en un futur a la resta del Passeig Marítim». També, Garrido ha afegit que «hi haurà segona fase d’actuació fins a Antoni Maura que és competència nostre i després ha d’agafar el relleu l’Autoritat Portuària».

Per la seva part, el batle de Palma, Antoni Noguera, ha destacat que «el projecte és possible gràcies a la Llei de capitalitat i una inversió necessària que millorarà la transició entre el nou Llevant i el mar».

A l’acte realitzat davant el Palau de Congressos també hi ha assistit el director insular d’infraestructures i Mobilitat, Joan Cifre; el regidor de Mobilitat de l’Ajuntament de Palma, Joan Ferrer i el coordinador en cap de la Direcció insular d’Infraestructures i Mobilitat, Miguel Ángel Sagrera.