Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

null El Consell no dóna per acabada la temporada turística d'enguany

El Consell no dóna per acabada la temporada turística d'enguany

(21/04/2020)

La presidenta Cladera ha avançat al sector la redefinició del pla de promoció turística per posicionar Mallorca en primera línia de sortida quan se superi la crisi sanitària

La presidenta del Consell, Catalina Cladera, acompanyada del conseller de Turisme i Esports, Andreu Serra, ha presidit la reunió del Consell Assessor de la Fundació Mallorca Turisme, durant la qual s'ha presentat la redefinició del Pla estratègic de promoció turística per tal de fer front a la pandèmia per la COVID-19. Aquest Pla s'ha presentat posteriorment també al Patronat de la FMT.

Cal recordar que aquesta adaptació és el resultat de la necessitat de modificar l'acció promocional de l'illa a conseqüència de l'impacte que la crisi sanitària està generant en l'economia global en general, amb una especial incidència en l'àmbit turístic.

En roda de premsa posterior a la reunió, Cladera ha explicat que l'objectiu principal d'aquesta redefinició del pla de promoció és situar Mallorca en primera línia de sortida una vegada es pugui recobrar l'activitat turística i d'oci.

«No donem per acabada la temporada turística d'enguany. Tot allò que podem reactivar d'una manera segura, ho farem. Tot d'una que poguem hem de passar a la fase de contingència i conviure amb la pandèmia, sempre d'una manera segura, perquè la salut de les persones és l'essencial, així com salvar el teixit productiu i els llocs de feina», ha apuntat la presidenta Cladera.

El Pla es replanteja des d'una perspectiva d'oportunitat per tal de consolidar Mallorca com a destinació líder en qualitat, sostenible i innovadora.
El punt de partida s'estableix en el moment que s'hagi assolit l'estabilitat sanitària i els mercats, tant nacional com internacionals, comencin l'etapa de recuperació de confiança.

«Està clar que en la forma de viatjar hi haurà un abans i un després de la crisi, igual que en l'11-S» ha expressat Cladera. «Haurem d'adaptar la nostra forma de viatjar i haurem de preparar la nostra destinació en aquest nou entorn, fent-lo més segur, potenciant la innovació i la tecnologia, adaptant-nos a noves mesures de protecció en hotels, restaurants, comerços, transport i manera de viatjar... El turista haurà de tenir informació abans, durant i després de viatjar», ha apuntat la presidenta.

En aquest sentit, i seguint el que marquen els experts, la posada en marxa es preveu en fases, essent el turisme local, interilles i el nacional, els primers que, inicialment, podran recuperar fluïdesa. En tot cas, al Pla s'incorpora la necessitat d'ús de sistemes de monitoratge dels principals mercats emissors per tal que el sector turístic mallorquí ho tingui tot a punt per rebre'ls tot d'una es vagi produint la seva obertura.
«No podem oblidar que som la Mallorca de sempre, la nostra fortalesa no ha canviat. Ara lluitam per superar la crisi sanitària global però el nostre entorn natural i el potencial del sector turístic hi continua essent», ha expressat la Presidenta.

Cladera ha explicat que el nou pla de promoció turística es basa en quatre eixos: la projecció d'una Mallorca segura, a on la tecnologia serà clau per al control de fluxos que permetin evitar aglomeracions i sistemes d'atenció al turista; l'adaptació de nous productes i mercats, assumint la necessària creació de noves propostes adaptades a les demandes, tipologies i perfils; la innovació en la promoció i la col·laboració institucional i publicoprivada, com la que es duu a terme a través del Consell Assessor de la Fundació Mallorca Turisme.