Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Infomallorca Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

null El Consell llança una campanya de promoció econòmica a favor del producte agroalimentari de Mallorca 

El Consell llança una campanya de promoció econòmica a favor del producte agroalimentari de Mallorca 

(12/05/2020)

«Si és de ca nostra, hi guanyam tots» és la campanya promocional que ha posat en marxa aquesta setmana el Consell de Mallorca per impulsar la compra de producte agroalimentari elaborat a l’illa. Per això, s’utilitza una imatge gràfica amb fruites i hortalisses de temporada i, paral·lelament, s’està distribuint una falca de ràdio protagonitzada pel youtuber i ferm defensor del producte local, Miquel Montoro. «Quan aneu a comprar, a la botiga, al mercat, al súper o a plaça, pensau a triar producte de Mallorca», diu Montoro, «és més sa, fresc, gustós i sostenible».

Descarrega la imatgeCampanya «Si és de ca nostra, hi guanyam tots»

En aquest cas, l’acció se centra en els productes frescos cultivats per la pagesia local i que ja estan disponibles per al consum, ja que són els que necessiten una sortida més immediata després de setmanes amb l’activitat econòmica d’hoteleria i restauració paralitzada a causa de la crisi de la COVID-19. 

En aquest sentit, el conseller de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, Jaume Alzamora, ha mantingut reunions amb el sector de la pagesia des de l’inici de l’estat d’alarma i es posà en contacte amb els representants de supermercats presents a l’illa per animar-los a adquirir i comercialitzar productes frescos elaborats a Mallorca. Aquests contactes donaren com a resultat l’inici de distribució de fruita i hortalissa mallorquines a dues grans superfícies: El Corte Inglés i Lidl.

A més, el Consell va llançar també una campanya els dies de Setmana Santa per incentivar la compra i elaboració de productes mallorquins relacionats amb la Pasqua. El lema era «A Mallorca, com cada any per Pasqua, panades, crespells i rubiols» i va comptar amb un vídeo protagonitzat per Miquel Montoro i la fornera Xisca Camps, del tradicional Forn de la Glòria.

 

L’Economia Reacciona

«Mallorca Reacciona» és el pla de reactivació econòmica i social de la institució insular per fer front a les conseqüències derivades de la crisi sanitària. Les mesures d’aquest Pla tenen un valor de 89 milions d’euros, 20 dels quals es destinen a mesures de suport i impuls de l'activitat econòmics a sectors com el turisme, la cultura, el producte local, comerç, autònoms i pimes. Entre les mesures concretes hi ha la creació de la marca «Producte de Mallorca» i el foment de la venda, la promoció i el desenvolupament del producte local.

Així, recentment s’han fet públiques les subvencions per al producte local artesà i el sector de l’artesania, dotades amb un total de 397.000 euros. A més a més, la Direcció Insular de Promoció Econòmica està treballant en la modificació de la convocatòria d’ajuts al producte de Mallorca i l’economia local (dotada inicialment amb 800.000 euros) per tal d’adaptar-la a la situació actual i abastar més beneficiaris i objectius.